Tokeny NFT (Non-fungible token) są na ustach całego świata już od dłuższego czasu. Jedni uważają, że będzie to filar Web 3.0 inni natomiast, że jest to jedynie bańka spekulacyjna i pułapka na naiwnych. NFT coraz śmielej wchodzą w świat cyfrowej rozrywki, pojawiają się m.in. w grach wideo.
Startuje program Visa Creator
Gigant świata finansów wydał w zeszłym roku 150 tys. dolarów na własny token CryptoPunk by zbadać, w jaki sposób można dotrzeć do rynku NFT notującego gwałtowny wzrost. W oparciu o wyciągnięte wnioski, Visa uruchomiła roczny program wsparcia artystów sektora „digital first”.
Program Visa Creator ma trwać przez cały rok. Inicjatywa ma pomóc wszystkim artystom, którzy chcą włączyć NFT do swojego modelu biznesowego. Wybrani otrzymają zarówno opiekę techniczną oraz produktową jak i specjalne stypendium. Eksperci kryptograficzni Visa mają także oferować dostęp do liderów myśli branżowej, czy partnerów Visa.
Gigant płatności chce wykorzystać fakt, że istnieje około 50 milionów artystów, którzy publikują w sieci własne treści jako swoje źródło dochodu.
— NFT mają potencjał by stać się potężnym akceleratorem dla twórców. Badaliśmy ten ekosystem oraz jego potencjalny wpływ na przyszłość handlu i mediów społecznościowych. W ramach programu Visa Creator chcemy dotrzeć do obszaru handlu cyfrowego i pomóc w wykorzystaniu nowych mediów — powiedział Cuy Sheffield, szef działu kryptowalut w Visa.