Visa ogłosiła dalszy globalny rozwój obszaru usług dodanych. Firma dodała nowe rozwiązania w zakresie zarządzania ryzykiem i zapobiegania oszustwom oparte na sztucznej inteligencji. Produkty, będące częścią pakietu Visa Protect, zostały zaprojektowane w celu ograniczenia oszustw związanych z przelewami natychmiastowymi z konta na konto oraz płatnościami w internecie, a także transakcjami zarówno w obrębie sieci Visa, jak i poza nią.

Visa rozwija obszar usług dodanych

W komunikacie czytamy, że w zeszłym roku Visa pomogła zablokować transakcje oszukańcze o wartości 40 miliardów dolarów – prawie dwukrotnie więcej niż w roku poprzednim . Rozwój obszaru usług dodanych skupia się na nowych rozwiązaniach Visa Protect, które mają zaspokoić potrzeby klientów i wykorzystać wiedzę firmy w dziedzinie sztucznej inteligencji:

  • Rozszerzenie Visa Advanced Authorization (VAA) i Visa Risk Manager (VRM) na płatności innymi kartami niż Visa – szeroki zasięg opartych na sztucznej inteligencji rozwiązań Visa do zarządzania ryzykiem oszustw jest teraz niezależny od schematu sieci, dzięki czemu wydawcy kart mają okazję uprościć procesy dotyczące bezpieczeństwa. W ramach jednego rozwiązania, które wykrywa oszustwa, mają wzmocnić ochronę, jednocześnie obniżając koszty.
  • Ochrona płatności w czasie rzeczywistym dokonywanych między kontami – pierwsze rozwiązanie Visa w zakresie zapobiegania oszustwom, stworzone specjalnie dla płatności natychmiastowych, w tym portfeli cyfrowych umożliwiających płatności P2P, transakcji z konta na konto oraz systemów natychmiastowych płatności banków centralnych. Dzięki modelom opartym na głębokim uczeniu maszynowym i AI, nowa usługa szacuje ryzyko w czasie rzeczywistym, pomagając instytucjom finansowym w zapobieganiu oszustwom poprzez automatyczne blokowanie nieprawidłowych transakcji, zanim do nich dojdzie.

Rozwiązania zaczną być dostępne dla klientów od pierwszej połowy 2024 roku, natomiast daty ich wdrożeń będą zależeć od produktu i rynku.