Pretekstem do podania poufnych danych może być, np.: zablokowanie rzekomo wykonanego przelewu, wziętego kredytu lub podejrzanej płatności kartą. Teraz klienci Pekao mają już możliwość szybkiego upewnienia się, że kontaktująca się z nimi osoba to naprawdę pracownik banku.

Bank Pekao uruchamia rozwiązanie chroniące przed spoofingiem

Jak wygląda to rozwiązanie? Klient może zweryfikować tożsamość dzwoniącego pracownika w aplikacji PeoPay lub w serwisie internetowym Pekao24. Podczas rozmowy, kontaktujący się pracownik banku wysyła do klienta powiadomienie push w aplikacji PeoPay lub informację w serwisie internetowym Pekao24.

Po zalogowaniu się klient otrzymuje wizytówkę ze szczegółowymi danymi pracownika. Wówczas klient prosząc o podanie tych danych upewnia się, że rzeczywiście rozmawia z pracownikiem banku. Jednocześnie pracownik banku może poprosić klienta o autoryzację wysłanej do niego wizytówki, aby mógł swobodnie kontynuować rozmowę bez weryfikacji dodatkowych danych klienta. Dodatkowo w komunikacie czytamy, że bank świadomie wykluczył wiadomości SMS jako narzędzie do weryfikacji tożsamości pracownika.

Tego typu rozwiązania oferują już inne banki działające na polskim rynku. W marcu bieżącego roku zabezpieczenia przeciwko spoofingowi wprowadził mBank – chodzi o mobilne potwierdzenie tożsamości pracownika banku w aplikacji. Podobne usługi są także dostępne w PKO Banku Polskim, czy Credit Agricole.