Stołeczny ZDM podaje, że aktualnie ponad połowa płatności za parkowanie w strefie wykonywana jest za pomocą aplikacji mobilnych. Do tej pory operatorów płatności było trzech. Od 2 stycznia 2025 r. to grono powiększyło się o kolejnych trzech dostawców usług.

Nowe aplikacje do opłacania parkowania w Warszawie

Opłata za postój możliwa jest dzięki sześciu aplikacjom. Do MobiParking (SkyCash), moBILET i Flowbird dołączyły aplikacje mPay, AnyPark oraz CityParkApp. W każdej z tych aplikacji strefa jest oznaczona jako „WarszawaSPPN”. Aby prawidłowo korzystać z aplikacji należy się w nich wcześniej zarejestrować.

W każdej z nich możliwe jest także przedłużenie postoju bezpośrednio z aplikacji. Opłata naliczana jest jedynie za rzeczywisty czas parkowania. W zależności od operatora można podpiąć kartę bankową, zapłacić BLIKIEM lub doładować konto w aplikacji.

Dodatkowo w aplikacjach MobiParking (SkyCash) i moBILET dostawcy umożliwiają płatność za pomocą SMS i kodów IVR.

Zwiększenie liczby dostępnych aplikacji mobilnych to efekt przetargu na dostawę i montaż nowych parkomatów, który wygrała firma City Parking Group. Nowe parkomaty stoją już m.in. na Saskiej Kępie, Kamionku czy placu Grunwaldzkim. Urządzenia zostaną wymienione na całym obszarze SPPN. W komunikacie czytamy, że nowe urządzenia to prostszy interfejs, możliwość płatności BLIK czy przedłużenie czasu postoju za pomocą kodu QR.

Stołeczny ZDM przypomina także, że w Warszawie nie ma konieczności stosowania naklejki, kartki lub jakiejkolwiek innej formy informacji sygnalizującej kontrolerom, że korzysta się do płatności w SPPN z aplikacji.