W komunikacie czytamy, że rozwiązanie łączy w sobie technologię płatniczą OPP, zbudowaną w oparciu o doświadczenie Worldline w obszarze akwizycji, akceptowania płatności i terminali płatniczych POS. Dzięki niemu platformy e-commerce (dedykowane dla sklepów internetowych) i platformy marketplace, będą miały możliwość korzystania z takich funkcjonalności, jak płatność podzielona (ang. split payment), bezpieczne transakcje z wykorzystaniem zastrzeżonych rachunków (ang. advanced escrow) oraz rozwiązanie do tzw. mediacji rozliczeniowych dla naliczania należności w systemach billingowych.

Współpraca Worldline i OPP w zakresie embedded payments

Embedded Payments to system zaprojektowany specjalne pod różne potrzeby platform sprzedażowych. To rozwiązanie nie tylko ułatwia użytkownikom szybką rejestrację i sprzedaż, ale także przyjęcie płatności w wielu walutach – czytamy w komunikacie.

Rozwiązanie jest już gotowe do wdrożenia na rynkach krajów UE z planami ekspansji na Wielką Brytanię i Szwajcarię, w czym pomoże uzyskana ostatnio licencja EMI (Electronic Money Institution) w Wielkiej Brytanii. W dalszej perspektywie planowane są kolejne udogodnienia, w tym integracja z Worldline Tap on Mobile.

Kilka miesięcy temu pisaliśmy, że Worldline w ramach dotychczasowej współpracy z BLIKIEM udostępni klientom funkcjonalność płatności kodem BLIK w aplikacji Tap on Mobile. W ramach partnerstwa, przedsiębiorcy korzystający z aplikacji Tap on Mobile – terminala w telefonie, będą mogli od tej pory przyjmować płatności kodem BLIK.

Z kolei w lipcu Worldline podpisało umowę o współpracy z polskim fintechem PayEye. Jej celem jest rozwój i wdrażanie innowacyjnych usług płatniczych opartych o technologię biometryczną.