Softpos.eu został założony w 2019 roku przez Grzegorza Nowakowskiego i Bisera Jorgowa, przy wsparciu finansowym spółki P2 Invest. Flagowym produktem polskiego fintechu jest aplikacja SoftPos, która zamienia urządzenie z systemem Android w mobilny terminal płatniczy.
Worldline nabywa udziały w Softpos.eu
Inwestycja w Softpos.eu i wprowadzenie nowego produktu ma wzmocnić pozycję Worldine w sektorze płatności. Na rynku terminali opartych na aplikacji przybywa nowości. W Polsce rozwiązania tego typu przedstawiła m.in. firma PayTel oraz ING Bank Śląski. Projekt o nazwie „Tap to Pay ” rozwija Apple we współpracy z fintechem Adyen. Usługa ta pozwala na przyjmowanie płatności za pomocą iPhone’a.
– W ramach realizacji naszej strategii biznesowej Worldline stale poszukuje nowych możliwości budowania wartości dla klientów poprzez zakup nowych technologii i włączenie nowych produktów do swojej oferty. Nasza dotychczasowa współpraca z SoftPos.eu zaowocowała już kilkoma ciekawymi wspólnymi projektami na rynku polskim, a w trakcie ich realizacji spółka dała się poznać jako nastawiona na dostarczenie wartości dodanej – wyjaśnia Artur Żymańczyk, Country Manager w Worldline.
– SoftPos zbudował zaawansowaną, ale łatwą w użyciu technologię, która jest już aktywnie wykorzystywana przez wielu handlowców w całej Europie. Posiadanie Worldline jako naszego inwestora strategicznego oznacza silne wsparcie zarówno w dalszym rozwoju produktu, jak i wchodzenia z nim na nowe rynki – powiedział Grzegorz Nowakowski, prezes zarządu SoftPos.eu.
Jak działa Worldline Tap on Mobile?
W ślad za przejęciem pakietu kontrolnego polskiego fintechu, Worldline ogłosił wdrożenie nowego produktu opartego na technologii SoftPos – Worldline Tap on Mobile. Jest to rozwiązanie end-to-end w postaci aplikacji w systemie Android, która umożliwia właścicielom sklepów akceptowanie płatności za pomocą urządzenia mobilnego.
Płatność odbywa się poprzez jednorazowe zbliżenie karty płatniczej klienta lub urządzenia z portfelem cyfrowym. W zależności od kwoty transakcji system umożliwia potwierdzenie płatności kodem PIN na ekranie urządzenia. Jak zapewnia Worldline, nowe rozwiązanie jest dostępne bez konieczności zakupu dodatkowego sprzętu. Możliwa jest także integracja Worldline Tap on Mobile z aplikacjami innych firm.