Worldline rezygnuje z fizycznego sprzętu na rzecz rozwijania usług płatniczych w chmurze. Przykładem takiego wdrożenia może być współpraca na polskim rynku z firmą SoftPOS – obie spółki pod koniec zeszłego roku udostępniły nową wersję terminala w smartfonie (aplikacji), która pozwala na przyjmowanie płatności powyżej 100 PLN.
Worldline sprzedaje biznes z terminalami płatniczymi
W 2020 roku przychody Worldline oscylowały w granicach 4,8 mld EUR, ale segment fizycznych terminali płatniczych został dość mocno dotknięty przez pandemię COVID-19. W zeszłym miesiącu firma ogłosiła, że zamierza zatrudnić dodatkowe 5 tys. pracowników, aby przyśpieszyć ekspansję geograficzną i inwestycje w technologie.
Teraz z informacji podawanych przez Wall Street Journal wynika, że Worldline zamierza sprzedać swój biznes z terminalami płatniczymi za 2,3 mld dolarów. Nabywcą ma zostać amerykańska spółka Apollo Global Management, działająca w segmencie inwestycyjnym.
Warto przypomnieć, że we wrześniu 2020 roku działająca na polskim rynku Six Payment Services zmieniła nazwę na Worldline. Miało to na celu stworzenie wyraźnego szyldu, pod którym będą działać wszystkie marki grupy, i który zastąpi wszystkie dotychczasowe brandy.