Obecne plany startupu założonego w 2018 roku przez lekarzy, naukowców, inżynierów i specjalistów data science obejmują rozwój biznesu i nowe wdrożenia zagranicą. Spółka realizuje właśnie drugą rundą inwestycyjną na poziomie ok. 2 mln EUR. Trwają rozmowy z wybranymi inwestorami, również branżowymi.

LabPlus pokrywa dziś 70 proc. najczęściej wykonywanych badań, a w ciągu najbliższych miesięcy planuje zwiększyć ten zakres do 100 proc. Skorzystać z tego mają już w 2023 r. zagraniczni klienci. Wrocławski medtech celuje w Indie, gdzie przy współpracy z lokalnymi partnerami prowadzi zaawansowane rozmowy z trzema dużymi graczami. Spółka już powołała tam zespół sprzedażowy, a pierwsze wdrożenia planuje w drugiej połowie roku.

Dotychczas na rozwój platformy spółka pozyskała ponad 7 mln PLN finansowania w formie grantu NCBiR i rundy pre-seed. Potencjał LabPlus dostrzegł fundusz LT Capital i aniołowie biznesu. Wówczas pieniądze przeznaczone zostały na finalizację produktu, certyfikację i pozyskanie pierwszych klientów.

Co oferuje medtech LabPlus?

Autorski LabTest Checker wykorzystuje sztuczną inteligencję, by przyspieszyć diagnostykę medyczną. W ten sposób pacjent na bazie wyników badań i generowanej automatycznie ankiety medycznej, w kilka sekund otrzymuje raport z interpretacją, zestawem rekomendowanych dalszych badań oraz zaleceniami postępowania, w tym kierowaniem do lekarza właściwej specjalności. LabPlus sprzedaje swój system również pod postacią API, umożliwiając swoim klientom poszerzenie oferty – integrację z istniejącymi aplikacjami lub tworzenie własnych produktów cyfrowych do analizy badań laboratoryjnych.

Rok 2022 spółka zakończyła z kolejnymi umowami i wdrożeniami na koncie. Na wzrost przychodów w Polsce startup liczy już w tym roku, a rozmowy dotyczące warunków współpracy prowadzi obecnie m.in. z klientami z Indii – czytamy w komunikacie.

– Pierwotnie zebranie środków planowaliśmy na koniec 2022 rok, ale sytuacja na rynku mocno się zmieniła, a inwestorzy prosili o dodatkowy czas. Dostosowaliśmy się do obecnej rzeczywistości, a czas wykorzystaliśmy na postęp w komercjalizacji i kolejne wdrożenia w dużych brandach. Rozmawiamy z wybranymi inwestorami, a rundę o większej wartości planujemy zamknąć wiosną tego roku – mówi dr Siddarth Agrawal, założyciel i CEO Labplus.

Z kim współpracuje LabPlus?

Biznesowym sukcesem spółki w ostatnim czasie było m.in. istotne rozszerzenie modelu i zakresu współpracy z Diagnostyką, będącą największym w regionie Europy Środkowo-Wschodniej dostawcą testów laboratoryjnych, w Polsce mającą ok. 20 proc. rynku. Rozwiązania LabPlus obejmujące pierwotnie interpretację pakietów tarczycowych poszerzone zostaną o bezpłatny dla pacjentów pakiet medium (za usługę płaci Diagnostyka), a więc obejmujący większość najczęściej wykonywanych badań.

LabTest Checker obejmie także pojedyncze badania i koszyki badań samodzielnie wybieranych przez użytkowników – tu w systemie „gwarancja satysfakcji lub zwrot pieniędzy”. W nowym modelu i perspektywie długoterminowej, docelowa liczba badań możliwych do e-analizy może sięgnąć nawet aż 4,5 mln sztuk miesięcznie.

Usługa automatycznej interpretacji obecnie dostępna jest też dla użytkowników serwisu uPacjenta. W portfolio polskiego startupu na etapie wdrożenia narzędzia jest również działający w Polsce Synlab – największe laboratorium w Europie, a także portal medyczny Medonet. Potencjalna baza klientów jest szeroka, bo technologia spółki trafiać ma zarówno do laboratoriów diagnostycznych, klinik, szpitali, jak i dostawców systemów LIMS (laboratory information management system), którzy otworzą startupowi drzwi do mocno rozdrobnionego rynku małych laboratoriów.