Startup Healthcann powstał w 2020 roku z inicjatywy trzech doktorów biotechnologii: Grzegorza Kiełbowicza (na zdjęciu), Pawła Mituły i Tomasza Tronina. Spółce udało się w krótkim czasie opracować technologię AdvanDrop. Teraz Healthcann celuje w pozyskanie nowych środków na dalszy rozwój poprzez crowdfunding.

Healthcann idzie po finansowanie społecznościowe

Według raportu New Frontier Data w 2020 roku roczne wydatki na produkty z CBD w Unii Europejskiej wyniosły 8,3 mld euro. Prognozuje się, że do 2025 roku osiągną nawet 13,6 mld EUR rocznej sprzedaży. Analitycy szacują, że w samej tylko Polsce w 2028 roku wartość biznesu konopnego wyniesie blisko 2 miliardy euro.

– Nasza strategia rozwoju dopasowana jest do bardzo szybkiego tempa wzrostu na rynku konopnym w Polsce i na świecie. Już dzisiaj są to zawrotne sumy, a po zmianach w prawie będzie to jeden z większych motorów napędowych przemysłu spożywczego, kosmetycznego i farmaceutycznego – mówi dr Grzegorz Kiełbowicz, CEO Healthcann.

– Stąd nasze dążenie do pozyskania finansowania, najpierw poprzez crowdfunding. Dzięki temu w najbliższych dwóch latach będziemy mogli rozwinąć nowe technologie, wprowadzić kolejne produkty z CBD, dostosować zaplecze produkcyjne do nowej skali, a także dokonać ekspansji zagranicznej – dodaje dr Grzegorz Kiełbowicz.

Ważne miejsce w strategii Healthcann na najbliższe lata zajmuje wprowadzenie do obrotu aptecznego surowca farmaceutycznego (produkt oparty na technologii AdvanDrop). Ma być on podstawą sporządzania leków na receptę. W tym roku Healthcann rozpoczął prace badawcze z ramienia Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Projekt zakończy się pod koniec 2023 roku.