Biuro prasowe firmy podaje, że nowa polisa ma pokrywać trzy płatności czynszu, w czasie, w którym ubezpieczony nie posiadał pracy. Simpl.rent ponownie połączy siły z PZU, tak jak w przypadku wcześniejszych produktów – na przykład ubezpieczenia płatności czynszu dla właścicieli i zarządzających mieszkaniami na wynajem.
Simpl.rent z nowym ubezpieczeniem
– Simpl.rent wraz z PZU chce wprowadzić nowe ubezpieczenie od utraty pracy dla najemców. W jego ramach świadczenie miesięczne ma być najemcy wypłacane za każdy miesiąc, gdy pozostaje on bez pracy (przez okres do 3 miesięcy). Wprowadzenie nowego produktu planowane jest już na jesień tego roku – podaje biuro prasowe spółki.
W połowie zeszłego roku simpl.rent uruchomił platformę łącząca najemców i właścicieli z podmiotami na rynku najmu – Flatbingo. Serwis inspirowany portalem Znanylekarz.pl, miał stać się ważnym miejscem dla branży nieruchomości mieszkaniowych, oferując łatwe wyszukiwanie i możliwość wystawiania referencji.
Właściciele i najemcy mają otrzymywać dzięki Flatbingo dostęp do wielu usług w jednym miejscu i pomoc w wynajmie, a profesjonaliści skuteczne narzędzie do pozyskiwania nowych klientów, referencji i budowania widoczności marki.
Z kolei w 2022 roku simpl.rent pozyskał 1,5 mln PLN od funduszu Black Pearls VC, znanego m.in. z inwestycji w Autenti, Telemedi czy Nordigen. Flagowym produktem spółki jest Certyfikat Najemcy stanowiący zdalną weryfikację najemców. Wiarygodność potencjalnego najemcy sprawdzana jest pod kątem tożsamości, historii kredytowej oraz wysokości zarobków w stosunku do kwoty czynszu nieruchomości.
Czy Polacy płacą na czas za wynajem?
Simpl.rent wspólnie z serwisem Polityka Insight przygotował raport „Moralność płatnicza najemców i najemczyń w Polsce”. Z badania wynika, że w teorii najemcy w Polsce cechują się stosunkowo wysoką moralnością płatniczą – są zdecydowani, że czynsz należy płacić na czas. Aż trzech na czterech respondentów uważa bowiem, że niepłacenie czynszu w terminie jest złą praktyką i świadczy o nieuczciwości.
Jednak to sfera deklaracji. Niemal co drugi najemca przyznaje jednocześnie, że zdarza mu się nie płacić na czas. W większości przypadków ma to charakter incydentalny, jednak co piąta zapytana osoba (18 proc.) twierdzi, że nie zdążyła z płatnością nawet kilka razy.
Co prawda, ponad połowa osób (55 proc.) zadeklarowała, że dotychczasowe opóźnienia w płatnościach nie trwały dłużej niż tydzień, to jednak nawet co trzeci (36 proc.) najemca spóźnił się z płaceniem nawet o miesiąc. Opóźnienie ponad miesiąc było udziałem co dziesiątej osoby spośród spóźniających się z płatnością.