Napakowane nowymi technologiami płatniczymi są już bezobsługowe punkty typu Żabka Nano. Teraz grupa rozwija projekt sklepów „smart”, wyposażonych w rozwiązania usprawniające pracę franczyzobiorcy. W kolejnym etapie testów najbardziej efektywne nowości mają zostać zaadaptowane w większej liczbie placówek sieci.

Zaawansowane technologie w Żabce Smart

Testowane rozwiązania „komunikują się” z franczyzobiorcą i sprzedawcami oraz „wykonują” za nich niektóre czynności. Pracownicy poznańskiej Żabki w słuchawkach usłyszą komunikaty dotyczące ewentualnej awarii sprzętu chłodniczego i konieczności zabezpieczenia towaru, czy informacje o sytuacjach wymagających interwencji, jak np. brak parówek na rollerze czy kawy w kawomacie.

Wśród nowości jest także m.in. pomiar temperatury i zużycia energii oraz możliwość generowania raportów dla sanepidu. Zostały również zamontowane czujniki zalania, które wykryją usterki sprzętu chłodniczego, a system automatycznie zawiadomi o nich serwis. Z kolei zainstalowane na zewnątrz sklepu czujniki, po wykryciu włamywacza, automatycznie zawiadomią o tym ochronę.

Takie rozwiązanie gwarantuje pełną dostępność oferty dla klienta, a poprzez odpowiednią konserwację i eksploatację przedłuża żywotność znajdujących się w sklepie urządzeń – czytamy w komunikacie.

– Rozwijamy lokalną przedsiębiorczość w oparciu o nowe technologie, by przedsiębiorcy mogli łatwo przystosowywać prowadzenie biznesu do aktualnych wyzwań i jeszcze lepiej spełniać oczekiwania klientów. Nowe, inteligentne rozwiązania zastosowane w Żabce w Poznaniu, wspierają naszych franczyzobiorców w zarządzaniu swoim sklepem, ale są również energooszczędne – mówi Adam Manikowski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Polska.