O sprawie pisze Bankier.pl. Żabka poinformowała o zmianach w majowej aktualizacji regulaminu.

“Chcemy, aby nasi klienci mogli cieszyć się jak najbardziej pozytywnymi doświadczeniami związanymi z korzystaniem z Żappki, dlatego regularnie dokonujemy kompleksowych przeglądów i rozwijamy funkcjonalności dostępne dla jej użytkowników. Po dokładnej analizie zdecydowaliśmy o tymczasowym wyłączeniu lub gruntownej przebudowie niektórych modułów aplikacji – Żabka Pay, Żabka Post, subskrypcji, kuponów, przelewu żappsów, Żabu oraz Żabka Nano. Wprowadzone zmiany pozwolą zapewnić naszym klientom jeszcze wyższy poziom wygody oraz lepszą użyteczność aplikacji, w odpowiedzi na ich oczekiwania.”

Zbieranie żappsów będzie trudniejsze

Dotychczas klienci sieci znajdowali różne sposoby na optymalne wykorzystanie żappsów, czyli punktów lojalnościowych, które można wymieniać na cyfrowe kupony uprawniające do odbioru darmowych produktów w Żabce. Punkty te są przyznawane przede wszystkim poprzez skanowanie kodu karty w czasie dokonywanie zakupów oraz udział w różnych promocjach.

Jednym z popularnych trików było zbieranie punktów na kilku kontach, a następnie przelewanie ich na jedno konto, aby zrealizować większe zakupy. Inna metoda polegała na dzieleniu się z rodziną czy przyjaciółmi zrzutem ekranu lub zdjęciem kodu kreskowego karty z aplikacji, a następnie używanie tego kodu celem zebrania jak największej ilości żappsów na jednym koncie.

Jednak zgodnie z oświadczeniem Żabki, te praktyki wkrótce przestaną być możliwe. Możliwość przelewania żappsów między kontami zostanie wyłączona z końcem lipca 2024 roku. Dodatkowo, sposób wyświetlania kodów w aplikacji Żabki ulegnie zmianie – od tej pory zamiast kodu kreskowego, każda transakcja w aplikacji będzie miała unikalny kod QR. Oznacza to, że aby zdobyć żappsy, konieczne będzie korzystanie z konkretnej aplikacji, do której przypisane są punkty, lub bezpośrednie przesyłanie zdjęcia kodu QR w momencie dokonywania zakupu. Ta zmiana ma nastąpić dwuetapowo, a jej efektów możemy spodziewać się 17 i 18 lipca.

Co nowego w Żabce?

Kilka tygodni temu pisaliśmy, że Żabka nawiązała współpracę z mPay. Dzięki temu, użytkownicy aplikacji Żappka, zyskają w przyszłości dostęp do funkcjonalności, będącej efektem realizacji nowego wspólnego projektu.

Żabka rozszerzyła także współpracę z Microsoft w zakresie innowacji, stawiając na sztuczną inteligencję. Partnerstwo zakłada wzmocnienie rozwoju sieci z wykorzystaniem AI w czterech kluczowych obszarach takich jak: efektywność sklepów, rozwój międzynarodowy, transformacja wewnątrz firmy oraz analityka danych odpowiadająca na potrzeby klientów.

Z kolei w kwietniu, CVC Capital Partners, właściciel Żabki, poinformował w komunikacie o planowanym debiucie na giełdzie w Amsterdamie. Wartość IPO szacowana jest na ponad 1 mld euro. Oferta ma zostać przeprowadzona w najbliższych tygodniach.