Żabka będzie pracować wspólnie z Microsoft m.in. nad zastosowaniem inteligentnego asystenta wspierającego pracę 2,5 tysiąca pracowników – czytamy w komunikacie.

Współpraca Żabki i Microsoft w zakresie AI

Współpraca pomiędzy Żabką i Microsoftem zaowocowała już kilkoma rozwiązaniami opartymi o technologie – od przedstawionej wspólnie sześć lat temu wizji sklepu przyszłości, do prezentacji konceptu Żabka Nano w Nowym Jorku – czytamy w komunikacie.

Sztuczna inteligencja pozwoliła na rozwój autonomicznych sklepów Żabka Nano, w których klienci mogą po prostu wziąć produkty z półek i wyjść z placówki, a płatność jest pobierana automatycznie. Pierwszy sklep Żabka Nano powstał w czerwcu 2021 roku w Poznaniu. Obecnie Grupa Żabka zarządza siecią sklepów autonomicznych liczącą 50 placówek.

Partnerstwo obu firm oznacza współpracę w obszarze wykorzystania sztucznej inteligencji do automatyzacji procesów, optymalizacji logistyki i asortymentu oraz lepszego zrozumienia i zaspokojenia potrzeb klientów. Partnerzy będą także wspólnie pracować nad rozwojem usług i produktów dla konsumentów, partnerów biznesowych i społeczności lokalnych, korzystając z danych i analiz generowanych przez AI.

W ramach partnerstwa Żabka Polska zapewni 2,5 tysiącom swoich pracowników asystenta – Copilota dla Microsoft 365. Copilot zaszyty w narzędziach takich jak Outlook, Excel, Word, PowerPoint i Teams ma pomóc im szybciej wykonywać powtarzalne i żmudne czynności oraz „uwolni ich czas” na bardziej kreatywne działania i rozwój kompetencji cyfrowych. Asystent m.in. podsumuje spotkanie, pomoże w przygotowaniu treści maila, zaprojektuje prezentację czy też wesprze pracowników w efektywnym planowaniu tygodnia.