W komunikacie czytamy, że celem Revoluta jest budowanie przewagi w zakresie user experience (UX) i dodanie do oferty kolejnych funkcji. Poniżej kluczowe inicjatywy wymienione w trakcie londyńskiego wydarzenia.

Kredyty hipoteczne w telefonie i bankomaty

W weekend, padła na scenie zapowiedź włączenia do oferty nowego produktu: kredytów hipotecznych. Pilotażowym rynkiem w 2025 roku będzie Litwa, a następnie Irlandia i Francja. Celem jest dostarczenie szybkiego, w pełni cyfrowego produktu hipotecznego, z natychmiastową decyzją wstępną oraz finalną ofertą w ciągu 1 dnia roboczego (uwarunkowaną wyceną aktywów i niezbędnymi elementami kontroli).

Kredyty hipoteczne mają być ważnym elementem oferty kredytowej, którą bank buduje w Europie. Niewykluczone, że w przyszłorocznej ofercie pojawi się także overdraft, czyli limit w rachunku bieżącym.

Dodatkowo w 2025 roku na ulicach miast mają pojawić się bankomaty z logo Revolut. Pilotaż odbędzie się w Hiszpanii na początku przyszłego roku. Sieć bankomatów Revolut będzie wydawać zarówno gotówkę jak i karty płatnicze. W przyszłości, maszyny Revolut mają także przyjmować wpłaty gotówkowe. Firma rozważa zastosowanie w nich biometrii rozpoznawania twarzy – w celu potwierdzenia tożsamości osoby wypłacającej/wpłacającej gotówkę.

Fintech stawia także na sztuczną inteligencję. W aplikacji ma pojawić się asystent finansowy, który dopasuje usługi do indywidualnych potrzeb klientów – poprowadzi w kierunku zdrowych nawyków finansowych, wyposaży w dane do podejmowania lepszych decyzji i ułatwi zarządzanie pieniędzmi. Nowa funkcja będzie udostępniana stopniowo w przyszłym roku – czytamy w komunikacie.

Co nowego w Revolut Business?

Nik Storoński i Wład Jacenko zapowiedzieli też, że w 2025 roku Revolut Business udostępni swój pierwszy produkt kredytowy dla firm w Europie. Ponadto, celem jest dostarczenie klientom korporacyjnym jednych z najlepiej oprocentowanych kont oszczędnościowych na wszystkich rynkach w EU.

Revolut Business skupi się też na branżach, takich jak gastronomia czy handel detaliczny. Zaoferuje im pomoc w zakresie zarządzania operacjami finansowymi w restauracjach i sklepach dzięki platformie Revolut Kiosk. Możliwe innowacje obejmują zastosowanie nowych metod autoryzacji i płatności biometrycznych. Priorytetem pozostanie też rozwój bramki Revolut Pay do transakcji online, dodanie nowych metod płatności, a także usług BNPL.