mPay to instytucja płatnicza dostarczająca popularną aplikację do zakupu biletów komunikacji miejskiej, opłacenia parkingów tudzież zakupu biletu do warszawskiego ZOO lub Tatrzańskiego Parku Narodowego. Ostatnio o mPay pisaliśmy głównie w kontekście „walki” o obsługę sprzedaży biletów parkingowych online w Warszawie, ale ostatecznie przetarg wygrał SkyCash. Na początku sierpnia mPay zapowiedział wprowadzenie nowości, które mają być dostępne po wakacjach.
Z regulaminu wynika, że użytkownicy będą mogli korzystać z aplikacji w dwóch wersjach – bezpłatnej, czyli podstawowej oraz w wersji odpłatnej zwanej dalej „Premium”. mPay. Cena – 1,99 zł miesięcznie lub 11,99 zł za rok. W ramach premium użytkownicy uzyskują dostęp do specjalnych dodatkowych ofert, wyłączenie reklam wyświetlanych w aplikacji oraz inne dodatkowe funkcje – czytamy w regulaminie.
Wygląda na to, że ekonomia subskrypcji na dobre wchodzi do naszego życia. Pionierami były takie firmy jak Netflix, Spotify czy Deezer, które pokazały, że konsumenci cenią łatwość z jaką można zapłacić za dostęp do usługi i równie wygodną możliwość rezygnacji. Potem przyszedł czas na media np. subskrypcja Wyborczej. Po kolei do tego modelu przekonywały się kolejne firmy. O tym, że coś się na rynku zmienia zaczęło się na poważnie mówić, gdy Allegro uruchomiło Allegro Smart!. Niedawno ze swoją usługą subskrypcji wystartował także Empik Premium. Możemy być pewni jednego – to dopiero początek.