Na pulpicie aplikacji mobilnej mBanku (wersja od 3.68.0), pojawią się nowe widżety, czyli elementy graficzne, na których pokazane będą najważniejsze informacje prezentowane w ramach usługi menedżera finansów (PFM – Personal Finance Management).

Nowości w aplikacji mobilnej mBanku

Na kaflach pojawi się:

  • informacja o tym, ile wydaliśmy od początku miesiąca,
  • porównanie tej kwoty do wydatków za analogiczny okres miesiąc wcześniej,
  • oraz informacja na jaką kategorię wydaliśmy najwięcej pieniędzy.

Widżety z PFM-em pojawią się nad historią operacji, ale klient będzie mógł sam je przesunąć niżej – pod listę operacji. Zmiany w aplikacji tradycyjnie już udostępniane są stopniowo. Nie każdy po ściągnięciu nowej wersji będzie je od razu widział. Nastąpi to najpóźniej do końca listopada.

– Według badań amerykańskiej agencji CFPB (Consumer Financial Protection Bureau), konsumenci ograniczają kompulsywne zakupy, lepiej planują budżet i trzymają się ustalonego planu finansowego, jeśli mają na bieżąco dostęp do informacji o swoich wydatkach. Klient sam decyduje czy po zalogowaniu do aplikacji najpierw chce zobaczyć stan konta czy może uspokoić się widokiem stanu oszczędności – mówi Łukasz Wiktor, dyrektor departamentu omnichannel w mBanku.

Usługę menedżera finansów mBank uruchomił w kwietniu 2022 roku. Dzisiaj korzysta z niej regularnie blisko 40 proc. użytkowników aplikacji. Pomaga ona klientom w bieżącej analizie budżetu oraz planowaniu przyszłych wydatków i zarządzaniu nimi. Dane prezentowane są na wykresie, pod którym pojawia się podsumowanie poszczególnych kategorii wydatków i wpływów. Po wejściu w daną kategorie można ją dalej analizować. Klient może też ustawić sobie ogólny limit na wydatki w danym miesiącu. Bank pomaga trzymać się tego planu. Wysyła np. alerty, że zbliżamy się do jego przekroczenia.