Zmiana na stanowisku CEO oznacza zakończenie kadencji Bartosza Beresteckiego. Stał on na czele PayTel od 2020 roku. Wcześniej, w latach 2015-2020 zajmował stanowisko prezesa i członka zarządu PayU.

Adam Tencza i Rui Tinoco nowymi szefami PayTel

Teraz rozwojem PayTel pokierują Adam Tencza i Rui Tinoco. W komunikacie czytamy, że obaj liderzy są od lat związani z firmą i odgrywali ważne role w dotychczasowym kierownictwie PayTel. Jak podkreśla zarząd, łączą oni uzupełniające się kompetencje, znajomość branży oraz wspólną wizję dalszego rozwoju firmy. Nowa struktura zarządzania ma umocnić pozycję PayTel na rynku i zapewnić dalszy wzrost.

– Jesteśmy przekonani, że współkierownictwo Adama i Rui to idealne połączenie doświadczenia, przywództwa i strategicznego myślenia. Ich kompetencje i komplementarne umiejętności będą kluczowe w dalszym rozwoju i innowacjach PayTel – powiedział Rui Lima, Chief International Officer w SIBS.

Fintech PayTel wszedł w struktury grupy SIBS w 2018 roku. W komunikacie czytamy, że od tego czasu firma rozwija się zarówno pod względem liczby terminali POS, jak i wolumenu przetwarzanych płatności. Spółka miała między innymi poszerzyć ofertę o rozwiązania omnichannel, a rok 2024 był dla firmy rekordowy pod względem wzrostu – podaje PayTel w komunikacie.

Jakiś czas temu pisaliśmy między innymi o partnerstwie PayTela z firmą Novitus w zakresie rozwijania systemów płatności, m.in. w kasie specjalizowanej Vega Taxi online. Dzięki nowemu rozwiązaniu pasażerowie taksówek wyposażonych w ten rodzaj kas, mogą płacić za przejazdy 6-cyfrowym kodem BLIK wprowadzanym bezpośrednio na urządzeniu Novitus, bez terminala.

Z kolei od 2022 roku PayTel rozwija swojego własnego softposa, czyli terminal aplikacyjny. To terminal płatniczy w formie aplikacji na urządzenia (telefon lub tablet) z systemem Android w wersji 6.X lub nowszej. Z punktu widzenia klienta działa on podobnie jak tradycyjne terminale. W celu dokonania płatności, należy przyłożyć kartę lub telefon czy też smartwatch lub smartband do urządzenia sprzedawcy, posiadającego zainstalowaną aplikację. Transakcja może być dokonana na dowolną kwotę, przy czym powyżej limitu dla płatności zbliżeniowych (100 PLN) standardowo wymagana będzie dodatkowa autoryzacja na urządzeniu klienta lub wprowadzenie PIN-u (w przypadku płatności kartą).