Nowa funkcja wykorzystuje model Gemini 2.5 Flash Image (Nano Banana). Na podstawie zdjęcia twarzy system generuje cyfrową wersję całej sylwetki użytkownika, która następnie służy do wirtualnego przymierzania ubrań. Użytkownik wybiera swój standardowy rozmiar odzieży, a algorytm tworzy kilka wariantów wizualizacji. Jedno z wygenerowanych ujęć można ustawić jako domyślne do dalszego przymierzania.
Wirtualne przymierzanie ubrań od Google. Wystarczy selfie i AI
Google podkreśla, że selfie to jedynie nowa, wygodniejsza opcja. Osoby, które wolą poprzednie rozwiązanie, nadal mogą wysłać zdjęcia całej sylwetki albo wybrać jeden z dostępnych modeli o różnych typach budowy ciała. Funkcja ma więc pozostać elastyczna i dostosowana do różnych preferencji użytkowników.
Nowe rozwiązanie jest wdrażane na rynku amerykańskim. Funkcja została po raz pierwszy zaprezentowana w lipcu i zintegrowana z ekosystemem zakupowym Google – w wyszukiwarce, Google Shopping oraz Google Images. Aby z niej skorzystać, wystarczy kliknąć produkt lub wynik wyszukiwania i wybrać ikonę „przymierz”.
Aktualizacja jest częścią szerszej strategii Google, opartej na inwestowaniu w sztuczną inteligencję. Firma rozwija również osobną aplikację o nazwie Doppl, zaprojektowaną z myślą o wizualizowaniu, jak różne stylizacje mogą wyglądać na użytkowniku. Narzędzie to ma nie tylko pomagać w wyborze ubrań, ale także inspirować do tworzenia nowych stylówek.
Na początku tego tygodnia Doppl zyskał nowy kanał zakupowy, który prezentuje spersonalizowane rekomendacje produktów. Użytkownicy mogą w nim odkrywać nowe ubrania, wirtualnie je przymierzać, a następnie przejść bezpośrednio do sklepów oferujących dany produkt. Większość treści w kanale ma charakter zakupowy i prowadzi do zewnętrznych sprzedawców.
Kanał zawiera generowane przez sztuczną inteligencję filmy prezentujące rzeczywiste produkty oraz propozycje stylizacji dopasowane do indywidualnego gustu użytkownika. Choć nie wszyscy entuzjastycznie podchodzą do treści tworzonych przez AI, Google wyraźnie stawia na formy znane z mediów społecznościowych, takich jak TikTok czy Instagram.


