– Wiele firm wciąż zmaga się z niską konwersją w procesie checkout, zwłaszcza jeśli chodzi o kupujących, którzy odwiedzają sklep po raz pierwszy lub wyłącznie jednorazowo. Poprzez osadzenie Click to Pay w oferowanym przez nas przepływie płatności online, eliminujemy potrzebę ręcznego wprowadzania danych kart przez konsumentów. Dzięki temu kupujący finalizują swój zakup szybciej, bardziej intuicyjnie i z mniejszym ryzykiem błędu, co ostatecznie napędza naszym klientom przychody – mówi Edgar Verschuur, Global Head of Payments w Adyen.
Adyen udostępnia Click to Pay szerokiej grupie klientów
Każdy kolejny krok, jaki konsument napotyka na swojej drodze zakupowej, zwiększa szanse na porzucenie przez niego koszyka. Aby zwalczyć takie ryzyko na etapie płatności, Adyen tworzy rozwiązania ułatwiające i przyspieszające rozliczenia online – czytamy w komunikacie.
Jak to działa:
- Po utworzenia konta klient rozpoznawany jest za pomocą adresu email lub telefonu.
- Akceptuje weryfikację np. na zaufanym urządzeniu.
- Otrzymuje dostęp do swoich zapisanych kart i widzi je na ekranie.
- Wybiera preferowaną kartę i kończy płatność w ciągu kilku sekund.
Ręczne wprowadzanie danych karty do każdego zakupu to etap podatny na pomyłki i tym samym częste ognisko frustracji klienta. Zamiast tego, Adyen pobiera w imieniu kupującego historycznie używane i preferowane informacje o karcie, nawet jeśli zakupu dokonujemy jako niezarejestrowany gość. Technologia oszczędza czas i ogranicza wysiłek, a także zapewnia kupującym komfort – nie muszą oni dzielić się danymi kart ze wszystkimi firmami, u których dokonują transakcji.
Click to Pay to kolejna część wachlarza funkcjonalności płatniczych Adyen. Najnowsze rozwiązanie poprawia konwersję, autoryzację oraz doświadczenie klienta i jest obsługiwane przez główne systemy kart, w tym Mastercard oraz Visa.