Optymalizacje płatności oparte na algorytmach AI, zebrane w jednym pakiecie produktów, zostały wytrenowane na globalnym zbiorze danych transakcyjnych Adyen – czytamy w komunikacie.

Podejście oparte na AI w walce z oszustwami i nie tylko

Zamiast poruszać się w skomplikowanym świecie płatności, podzielonym na różne obszary operacyjne, podejście oparte na AI wykorzystuje inteligencję opartą na ryzyku i automatyczną optymalizację konwersji, aby pomóc firmom uzyskać lepsze wyniki z procesowania płatności. W trakcie programu pilotażowego wzrost współczynnika konwersji miał wynieść 6% – podaje fintech w informacji prasowej.

Obecnie proces kontroli nad bezpieczeństwem transakcji jest bardzo skomplikowany, a firmy muszą wdrażać rozbudowane ręczne procedury, aby walczyć z technikami stosowanymi przez oszustów. Z kolei Adyen Uplift ma zarządzać ryzykiem, bez konieczności polegania na ręcznych procedurach.

Dodatkowo fintech zapewnia, że Adyen Uplift pozwolił klientom z USA, biorącym udział w pilotażu, obniżyć koszty płatności nawet o 5 proc. Sztuczna inteligencja Adyen wybiera odpowiednie ścieżki z wybranymi stawkami dla transakcji, aby pomóc zminimalizować całkowite koszty płatności. Klienci pilotażowi mieli doświadczyć również redukcji kosztów dzięki optymalizacjom, które dostosowały checkout do potrzeb klienta.

Ostatnio pisaliśmy, że Adyen rozszerza partnerstwo z Zalando. Rozwój współpracy ma prowadzić do wzmocnienia roli Adyen, jako jednego z partnerów płatniczych Zalando na 15 rynkach europejskich, a także sprawia, że staje się on wyłącznym partnerem dla wybranych lokalnych metod płatności, takich jak Cartes Bancaires we Francji czy Bancontact w Belgii.

Dodatkowo Adyen powołał Matouša Michněviča na stanowisko country managera odpowiedzialnego za region CEE, w tym za rozwój firmy na terenie Polski. W komunikacie czytamy, że Michněvič ma wnosić do Adyen doświadczenie z obszaru finansów, innowacji produktowych oraz strategicznych partnerstw na terenie Europy.