Dzięki tej usłudze kupujący mogą teraz ubiegać się o zwrot różnicy w cenie w postaci kuponu, jeśli w ciągu siedmiu dni od zakupu znajdą ten sam produkt w niższej cenie na innej stronie sprzedażowej – czytamy w komunikacie. Wcześniej klienci mieli na to jedynie 24 godziny.
Jak działa Gwarancja Najlepszej Ceny na AliExpress?
Klient kupuje w kanale Big Save na AliExpress, wybiera produkt i dokonuje zakupu. Następnie może porównać ceny na różnych platformach – jeśli w ciągu siedmiu dni znajdzie ten sam produkt taniej na kwalifikującej się stronie, może złożyć wniosek. Zgłoszenie trafia do weryfikacji AliExpress. Jeśli będzie ona pomyślna, to klient może odebrać kupon na kwotę różnicy, który wykorzysta na przyszłe zakupy na chińskiej platformie.
W komunikacie serwis zapewnia, że porównuje ceny z najbardziej znanymi platformami e-commerce i sklepami w Polsce. Usługa „Gwarancja Najlepszej Ceny” pojawia się wraz z „Wiosenną Wyprzedażą” AliExpress, która rozpoczęła się 1 marca. Klienci będą mogli skorzystać z rabatów sięgających nawet 60%, na elektronikę, modę, czy artykuły domowe. Dzięki nowej polityce klienci mogą łączyć rabaty z „Gwarancją Najlepszej Ceny”.
W październiku zeszłego roku AliExpress wprowadzaił nową możliwość sprzedaży dla polskich firm – sprzedawcy mogą otworzyć własny sklep na platformie, umożliwiając dostęp do swojego asortymentu międzynarodowej bazie klientów. Nowa inicjatywa może być również atrakcyjna dla przedsiębiorców ze względu na proste zasady i elastyczność: brak opłaty początkowej za otwarcie i zamknięcie konta oraz brak obowiązku pozostania na platformie.
Kilka miesięcy wcześniej pisaliśmy, że Komisja Europejska opracowuje plany nałożenia ceł na tanie towary kupowane od chińskich sprzedawców internetowych, w tym Temu, AliExpress i Shein, w celu powstrzymania wzrostu liczby produktów napływających z Państwa Środka. Zdaniem UE nie spełniają one norm Wspólnoty.