Nowa funkcja jest wbudowana w aplikację Allegro (dostępną dla urządzeń z systemem Android lub iOS). Użytkownik może zrobić i wysłać zdjęcie np. wybranego ubrania, butelki wody czy książki, po czym narzędzie Allegro na podstawie algorytmów uczenia maszynowego wyszuka artykuły dostępne na stronie i wyświetli najbardziej pasujące oferty. Wyszukiwarka wizualna rozpoznaje zdjęcia przedmiotów np. w czasopismach czy na zrzutach ekranu na telefonie.
Wyszukiwanie obrazem w aplikacji mobilnej Allegro
Obecnie funkcja obsługuje ponad 100 mln ofert w następujących kategoriach: moda (w tym buty i odzież sportowa), zdrowie, uroda, produkty spożywcze, media, książki, komiksy, gry i muzyka, zabawki, a także znaczną część kategorii dom i ogród.
– Wyszukiwarka wizualna wymagała zupełnie nowej architektury wyszukiwania i technologii uczenia maszynowego. Pod prostotą użytkowania kryje się wyrafinowany system. Spodziewamy się, że nasze narzędzie będzie w stanie zaoferować kupującym bogaty wybór podobnych produktów – mówi Wojciech Bogdan, Chief Data Officer w Allegro.
Allegro rozbudowuje także sieć własnych automatów paczkowych. Jako pierwsze z nowej usługi mogły skorzystać osoby zamieszkujące Warszawę. Teraz paczki ze skrytek Allegro mogą odbierać już mieszkańcy Poznania, Wrocławia, Gdańska, Gdyni, Łodzi, a także Bydgoszczy, Krakowa i Katowic. Do końca przyszłego roku w Polsce ma stanąć przynajmniej 3 000 urządzeń od Allegro.