Allegro opublikowało dedykowaną stronę, na której przedstawia szczegóły działania nowego narzędzia. O tym jak działa nowy asystent AI na popularnej platformie e-commerce pisze też serwis Spider’s Web.

Inteligentne wyszukiwanie zamiast ręcznego filtrowania

Obecnie, by znaleźć konkretny produkt na Allegro, trzeba wpisać dokładną nazwę lub frazę – np. „iPhone 15 Pro”, „słuchawki Galaxy Buds” czy „olej silnikowy 5W30” – i często przefiltrować wyniki. Jeśli szukamy czegoś bardziej szczegółowego, np. smartfona z wodoszczelnością IP68, może to wymagać przeszukiwania dziesiątek ofert, bo nie każdy sprzedawca podaje takie informacje w tytule – zwraca uwagę Spider’s Web.

Nowy Asystent AI ma to zmienić. Działać będzie podobnie jak popularne chatboty (np. ChatGPT) – wystarczy wpisać pytanie lub polecenie, a system sam wyszuka produkty spełniające podane kryteria. Można będzie też formułować bardziej złożone zapytania, np. „wybieram się na wakacje nad morze, jaki krem z filtrem UV będzie najlepszy?”.

Nowa funkcja została stworzona z myślą o wspieraniu zakupów, dlatego nie odpowie na pytania niezwiązane z ofertami dostępnymi na Allegro. W praktyce ma to być więc wyspecjalizowana wersja chatbota, skupiona wyłącznie na rekomendowaniu produktów z platformy.

Z udostępnionych informacji wynika, że Asystent AI pojawi się głównie w aplikacji mobilnej Allegro, choć jego pierwsze elementy można już zauważyć w serwisie internetowym. Po wpisaniu wybranej frazy w wyszukiwarce nad listą ofert pojawia się ikona z trzema gwiazdkami – symbol nowego Asystenta – wraz z sugestiami dopasowanymi do kontekstu wyszukiwania.

Allegro zwraca uwagę, że obecnie działa wersja testowa Asystenta AI. Oznacza to, że asystent dopiero uczy się odpowiadać na pytania. Jego pomoc jest ograniczona, bo nie ma on dostępu do danych użytkowników. Ponadto Asystent AI nie potrafi jeszcze zapisywać rozmów, więc nie jest możliwy wgląd w poprzednie konwersacje.

Niedawno Allegro zapowiedziało wprowadzenie nowej wersji swojej aplikacji mobilnej. Nowa odsłona aplikacji jest już testowana od początku października, a do końca miesiąca ma trafić do wszystkich użytkowników. Część klientów już teraz może zobaczyć zmieniony interfejs – największą nowością jest odświeżony ekran główny.