Dealavo specjalizuje się w monitoringu e-commerce. Spółka przeanalizowała 1000 najpopularniejszych produktów z kategorii, której teoretycznie cieszą się największym wzięciem w Polsce, czyli elektronika, zabawki, książki oraz wyposażenie domów i ogrodów. Z analizy wynika, że Amazon jeszcze nie jest konkurencyjny cenowo i Allegro oferuje niższe lub co najmniej takie same ceny.

To w istocie niezwykle interesująca wiadomość, bo w sieci cena jest jednym z kluczowych czynników decydujących o zakupie. Na zbliżonych w funkcjonalności platformach, z szerokim wachlarzem płatności i rozwiniętymi wygodnymi usługami logistycznymi, to cena w zasadzie gra pierwsze skrzypce. Jeśli na dzień dobry okazuje się, że globalny gigant wypada nieco gorzej… to jest powód do refleksji.

Dobra, dobra. Prosimy o przykład

W informacji Dealavo czytamy, że produkty z kategorii elektronika były w najlepszych cenach na Allegro. Przykładowo: smartfon Sony Xperia 1 II 8/256GB Czarny jest 18% tańszy na Allegro. Również cena 55-calowego telewizora Samsung UE55TU8502 jest o 8% niższa.

Podobnie jest z produktami z kategorii zdrowie i uroda – na Allegro są one średnio o 15% tańsze.

Ale to dzisiaj. Znając życie Amazon.pl chociaż wszedł dzisiaj na produkcję, to jest dopiero przed uruchomieniem właściwej kampanii marketingowej. Zatem nie przywiązywałbym się do tezy, że „Allegro jest tańsze niż Amazon”, bo to może się zmienić dosłownie w kilka dni. Konkurencja na pewno będzie ostra i zawzięta – kluczowa będzie liczba sprzedawców, sklepów i… marże platformy.