Dofinansowanie Axio ma być ważnym krokiem dla Amazona w ekspansji na indyjskim rynku BNPL. Dzięki temu amerykański gigant zaoferuje klientom w Indiach możliwość zapłaty za towar od trzech do 12 miesięcy.

Amazon inwestuje 20 mln USD w indyjski fintech BNPL

Od momentu powstania w 2013 roku, Axio pozyskało 671 mln dolarów finansowania dłużnego  i 137 mln USD w kapitale własnym od wielu znanych inwestorów, w tym Creation, Elevation, Ribbit Capital, Sequoia i lightrock. Firma ma umożliwiać sklepom internetowym osadzanie narzędzi do finansowania, czy zarządzania pieniądzmi.

To kolejny krok Amazona w ekspansji na rynku finansowym w Indiach – wcześniej informowaliśmy o planach na uruchomienie osobnej aplikacji Amazon Pay. W ten sposób gigant e-commerce dąży do zwiększenia wykorzystania Amazon Pay w tym kraju. Obecnie usługi płatnicze amerykańskiej spółki są dostępne w głównej aplikacji firmy w Indiach.

Amazon Pay zajmuje szóste miejsce wśród aplikacji w Unified Payments Interface, sieci płatności, która jest najpopularniejszym sposobem dokonywania transakcji online przez obywateli Indii. Według oficjalnych danych, w lipcu bieżącego roku Amazon Pay przetworzył około 72,4 mln transakcji, co stanowi około 0,5% wszystkich operacji w sieci. Dla porównania, PhonePe firmy Walmart przetworzyło 6,9 mld transakcji, podczas gdy Google Pay obsłużyło 5,3 mld.

Ostatnio pisaliśmy o ekspansji Amazona na rynku finansowym w Wielkiej Brytanii – firma zaoferowała kartę kredytową wspólnie z Barclays. Nowy produkt umożliwia klientom zdobywanie nagród za codzienne wydatki, które można wymienić na karty podarunkowe na Amazon.co.uk.