Pakiet rozwiązań bankowych PeoPay Kids jest skierowany do dzieci w wieku 6-13 lat oraz ich rodziców. Ci ostatni otrzymują narzędzie do edukacji finansowej swoich dzieci, a dodatkowo w usługach bankowości elektronicznej mogą w Panelu Rodzica nadzorować finanse dziecka – czytamy w komunikacie.

Aplikacja PeoPay Kids od Banku Pekao

Obecnie pakietu używa na co dzień ponad 33 tys. dzieci, a 97 proc. z nich ma aktywną kartę PeoPay Kids, którą płacą podczas codziennych zakupów. Aż 98 proc. wszystkich operacji wykonanych za jej pomocą to transakcje bezgotówkowe, których średnia wartość wynosi 8,3 zł. Dzieci preferują bezpieczne płatności zbliżeniowe – 85 proc. wszystkich transakcji bezgotówkowych, to właśnie transakcje tego typu. Większość płatności kartą to zakupy w sklepach spożywczych – 51 proc.

Aplikacja może być zainstalowana na smartfonie dziecka, a jeśli go nie posiada – na urządzeniu rodzica. Dziecko dostaje także do dyspozycji własną (z jednym z sześciu przygotowanych wizerunków) kartę płatniczą PeoPay Kids do Konta Przekorzystnego. Dzięki niej może dokonywać płatności bezgotówkowych w sklepach oraz wypłacać gotówkę z bankomatów – przy czym limit takich transakcji zawsze ustala rodzic (max. 50 zł dziennie). Bank nie pobiera opłat za wydanie i obsługę karty, jak również prowadzenie konta i wypłatę gotówki ze wszystkich bankomatów w Polsce – czytamy w komunikacie.

O wdrożeniu PeoPay Kids mówił w trakcie konferencji Fintech Brunch #4 Jan van der Saar, dyrektor biura innowacji w Banku Pekao. Zwracał on uwagę na fakt, iż kluczem przy sukcesie projektu było skupienie się na potrzebach dziecka. Więcej na ten temat można przeczytać w podlinkowanym tekście powyżej.

/RT