Platforma zarabia na finansowaniu, co ma pozwalać na utrzymanie niższych kosztów i oferowanie preferencyjnych warunków dla klientów PKO BP. Automarket.pl do 2027 r. ma pomóc w pozyskaniu ok. 200 tys. nowych klientów PKO BP i podnieść wartość finansowania o 2 mld zł rocznie.

Automarket.pl staje się ekosystemem mobilności

Automarket.pl zmienia się w pierwszy w Polsce ekosystem mobilności, który łączy sprzedaż samochodów online z otwartą tablicą ogłoszeń motoryzacyjnych. Od grudnia platforma przyjmuje ogłoszenia od wszystkich: klientów indywidualnych, firm oraz – jak dotychczas – dealerów. Automarket.pl to platforma sprzedaży nowych i używanych samochodów – z finansowaniem lub za gotówkę. Łączy wszystkie usługi grupy PKO BP: leasing, wynajem, kredyt i ubezpieczenia – czytamy w komunikacie.

Platforma notuje systematyczny wzrost od biznesowego startu – 2020 r. zamknęła sprzedażą 671 aut, a w 2024 r. sprzedaż sięgnęła 5,9 tys. pojazdów. Obecnie Automarket.pl generuje sprzedaż na poziomie ok. 900 transakcji w miesiącu i rośnie w dwucyfrowym tempie. W III kw. br. platforma zanotowała aż 72 proc. wzrostu r/r, a prognozy PKO Leasing mówią o 60-procentowej dynamice wzrostu r/r na koniec 2025 r.

– Dążymy do tego, żeby w segmencie nowych aut oferować modele wszystkich producentów obecnych na polskim rynku, regularnie wprowadzamy do oferty marki, które pojawiają się w Polsce. Olbrzymi potencjał do wzrostu widzimy jednak w obszarze używanych samochodów, których dotyczy aż 85 proc. transakcji zawieranych w kraju. Dziś rynek Automarketu to głównie maksymalnie 5-letnie auta, a one stanowią tylko nieco ponad 10 proc. rejestracji używanych pojazdów. Uruchomienie platformy ogłoszeniowej w modelu peer-to-peer otwiera nas na obrót starszymi autami – to będzie źródło naszego wzrostu w kolejnych latach – mówi Arkadiusz Zaremba, dyrektor Automarket.pl i Biura Strategii PKO Leasing.

Jedną z zachęt do korzystania z ekosystemu mobilności są darmowe ogłoszenia dla wszystkich użytkowników na start. PKO Leasing podkreśla, że jej model biznesowy w tym obszarze różni się od konkurencji – platforma zarabia na finansowaniu (leasing, kredyt, najem), a nie na opłatach za ogłoszenia, co pozwala utrzymać niższe koszty dla użytkowników i oferować preferencje dla bazy klientów PKO Banku Polskiego.

Automarket to drugi z uruchomionych do tej pory ekosystemów. Pierwszym była ogłoszona w listopadzie współpraca z Allegro, która zaowocowała powstaniem dwóch produktów. Allegro KLIK to nowa metoda płatności z cashbackiem do 3 proc. i dostępem do pakietu Allegro Smart za 1 zł przez 6 miesięcy. Z kolei Allegro Kapitał to system finansowania dla przedsiębiorców działających na Allegro z docelowymi pożyczkami do 500 tys. zł – bez dokumentów, z decyzją w 3 minuty i wypłatą w ciągu 24 godzin od pozytywnej decyzji.