Klienci PKO BP skarżą się na brak możliwości podpięcia kart płatniczych zarówno do Apple Pay i Garmin Pay. Przy próbie dodania plastiku występuje komunikat o błędzie. Problem potwierdziła infolinia banku. Trwają prace nad przywróceniem pełnej funkcjonalności systemu. Same płatności mobilne mają jednak działać prawidłowo.

Nie można dodać kart PKO BP do Apple Pay i Garmin Pay

Na razie nie wiadomo jak długo potrwa awaria i co dokładnie jest jej przyczyną. Z naszych informacji wynika, że problemy występują przy próbie dodania kart płatniczych do dwóch cyfrowych portfeli – Apple Pay i Garmin Pay. Awaria trwa od dzisiejszego poranka. Na marginesie warto przypomnieć, że od lipca karty płatnicze PKO Banku Polskiego i Inteligo można dodawać do Apple Wallet z poziomu aplikacji IKO.

Awarie to spory problem dla sektora bankowego. W 2019 roku doszło do ponad 40 takich incydentów, które były odczuwalne i zauważalne dla klientów. Najbardziej dotkliwe awarie to brak możliwości płatności kartami, czy brak dostępu do bankowości elektronicznej (w takiej sytuacji nie wykonamy na przykład pilnego przelewu).

O występujących problemach z logowaniem lub dostępnością do usług bankowych z powodu kłopotów technicznych, można przeczytać w naszej zakładce awarie bankowe.

/RT