Liczba klientów aktywnie korzystających z bankowości mobilnej Pekao przekroczyła na koniec 2020 r. 2 mln osób. Co druga pożyczka gotówkowa została w ubiegłym roku sprzedana zdalnie. W grudniu 2020 r. bank podpisał wstępną umowę przejęcia 38 proc. udziałów Krajowego Integratora Płatności S.A., operatora systemu płatności Tpay.com.

– W wyjątkowo trudnych warunkach pandemii postawiliśmy na przyspieszenie w zakresie efektywności i rozwoju cyfrowego, adresując w pełni i jako nieliczni w sektorze kluczowe ryzyka systemowe. Uważam, że pozytywnie zdaliśmy trudny egzamin minionego roku. W 2021 rok wchodzimy z mocnym bilansem oraz dużym apetytem na przyspieszenie wzrostu i wykorzystanie potencjału jaki zbudowaliśmy w zeszłym roku. Chcemy możliwe najpełniej wykorzystać prognozowane ożywienie gospodarcze do rozwoju i dalszej odbudowy rentowności. Nowa strategia, którą niedługo zaprezentujemy będzie wpisywać się w to podejście – powiedział Leszek Skiba, prezes zarządu Banku Pekao S.A.

Szybsza transformacja cyfrowa przynosi efekty

Okres niższej aktywności gospodarczej z powodu COVID-19 był czasem wzmożonej aktywności w transformacji cyfrowej Pekao. W 2020 r. bank zaproponował wiele ciekawych rozwiązań w bankowości cyfrowej. Wdrożył nowy serwis transakcyjny Pekao24 oparty o rozwiązania omnichannel czy dodatkowe funkcje w aplikacji PeoPay. Wdrożona została m.in. usługa Qlips, dzięki której klienci mogą łatwiej zarządzać stałymi opłatami w bankowości internetowej.

W okresie największych wiosennych obostrzeń bank poszerzył spektrum funkcji samoobsługowych w serwisie Pekao24: wgrywanie polis ubezpieczeniowych, otwieranie dodatkowych produktów „na klik”. W lipcu wdrożył usługę Autopay, czyli możliwość uiszczania opłat za przejazdy autostradami w aplikacji PeoPay, a potem również płatności Google Pay oraz otwartą bankowość (agregator rachunków i inicjowanie przelewów).

W przypadku bankowości dla firm wprowadzono m.in. możliwość prostego i bezpiecznego podpisywania umów oraz aneksów za pomocą aż 5 rodzajów podpisów elektronicznych, a także składania dyspozycji i wniosków poprzez bankowość internetową PekaoBiznes24. Od stycznia 2021 r. klienci Banku Pekao mogą założyć firmę bez wychodzenia z domu, składając wniosek o rejestrację jednoosobowej działalności gospodarczej w CEIDG, razem z wnioskiem o konto firmowe w bankowości elektronicznej Pekao24.

Ponad 2 mln użytkowników mobilnych

Transformacja cyfrowa i bankowość zdalna to odpowiedź na zapotrzebowanie klientów, co potwierdzają wyniki. Na przestrzeni roku o 22 proc. zwiększyła się liczba aktywnych użytkowników bankowości mobilnej Pekao, po raz pierwszy przekraczając 2 mln osób. Rachunki są coraz częściej zakładane bez wizyty w oddziale banku. Połowa pożyczek gotówkowych została sprzedana przez kanały elektroniczne.

Digitalizacja wpisuje się również w potrzeby najmłodszych klientów i ich rodziców. Z aplikacji dla dzieci PeoPay KIDS korzystało na koniec grudnia 37 tys. najmłodszych klientów. Rozwiązanie zostało wdrożone 1 czerwca – od tego czasu młodzi użytkownicy wykonali już 456 tys. transakcji na kwotę 4,3 mln zł. Dzieciom, przy pomocy rodziców, udało się zaoszczędzić prawie 16 mln zł.