Na obecnym etapie funkcjonalność została udostępniona wyłącznie w obszarze komercyjnym – od teraz użytkownicy mogą załatwiać sprawy wymagające potwierdzenia tożsamości, np. zawrzeć zdalnie umowę z partnerami zewnętrznymi, takimi jak firmy ubezpieczeniowe czy operatorzy telekomunikacyjni.
Rusza usługa PocztowyID z wykorzystaniem mojeID od KIR
Zakończenie drugiego etapu – integracji z e-usługami administracji publicznej, wdrażane we współpracy z KIR, planowane jest w II kwartale tego roku. Klienci Banku Pocztowego zyskają wtedy możliwość korzystania z usług online oferowanych przez podmioty publiczne, w tym uwierzytelnianie użytkownika przy zakładaniu i korzystaniu z Profilu Zaufanego.
W ramach PocztowyID użytkownik będzie miał wydany tzw. Środek Identyfikacji Elektronicznej, czyli zestaw danych klienta wykorzystywany do uwierzytelniania jego tożsamości w środowisku cyfrowym z wykorzystaniem usługi mojeID – zarówno u dostawców usług komercyjnych, jak i publicznych.
Z usługi PocztowyID może skorzystać każda pełnoletnia osoba posiadająca numer PESEL, której tożsamość została wcześniej zweryfikowana podczas osobistej wizyty w placówce Banku Pocztowego lub Poczty Polskiej na podstawie ważnego dokumentu tożsamości. Dodatkowym warunkiem jest posiadanie dostępu do bankowości internetowej Pocztowy24 i/lub aplikacji mobilnej Pocztowy.
Należy przy tym zaznaczyć, że przekazanie danych w celu potwierdzenia tożsamości z wykorzystaniem mojeID możliwe jest wyłącznie poprzez bankowość internetową, natomiast samo utworzenie środka identyfikacji elektronicznej (PocztowyID) może zostać zrealizowane zarówno za pośrednictwem serwisu internetowego, jak i aplikacji mobilnej.
PocztowyID – jak to działa?
Aby utworzyć PocztowyID, należy zalogować się do bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej Banku Pocztowego. Następnie, w sekcji „Ustawienia”, należy wybrać opcję „PocztowyID” i kliknąć przycisk „Utwórz”. Na ekranie pojawią się dane użytkownika, które będą stanowiły treść środka identyfikacji elektronicznej, oraz wymagane oświadczenia do zaakceptowania. Po zweryfikowaniu danych i zapoznaniu się z Regulaminem PocztowyID, należy zaakceptować wymagane oświadczenia, a następnie kliknąć „Zatwierdź”. Ostatnim krokiem jest potwierdzenie dyspozycji utworzenia PocztowyID za pomocą hasła SMS przesłanego na numer przypisany do konta.
Kilka miesięcy temu pisaliśmy, że Bank Pocztowy, jako drugi w Polsce, udostępnia klientom rozwiązanie Click to Pay. Użytkownicy aplikacji mobilnej Pocztowy i bankowości internetowej mogą dodawać swoje karty płatnicze Mastercard do Click to Pay. To sposób płacenia kartą online, bez konieczności każdorazowego wpisywania danych karty.