Bank Pocztowy staje się tym samym drugim bankiem w Polsce, który oferuje to rozwiązanie płatnicze – wcześniej Clik to Pay zostało wdrożone w VeloBanku.

Bank Pocztowy wprowadza płatności Click to Pay

Click to Pay to sposób dokonywania płatności w internecie bez konieczności każdorazowego wpisywania danych karty. Klienci Banku Pocztowego mogą w kilku krokach dodać swoją kartę. Wystarczy przejść do szczegółów karty w aplikacji Pocztowy lub bankowości internetowej, wybrać opcję „Dodaj do Click to Pay”, podać adres e-mail oraz zaakceptować wymagane zgody. Od tego momentu karta będzie aktywna w tym sposobie płatności.

Konsumenci, którzy przy płatności kartą zapiszą ją do Click to Pay oraz dodadzą urządzenie do zaufanych, przy kolejnych zakupach zostaną automatycznie rozpoznani, a płatność będzie mogła się odbyć jednym kliknięciem. Jeśli użytkownik zapisze kartę do Click to Pay, a nie doda swojego urządzenia do listy zaufanych, podczas potwierdzania płatności kartą, będzie poproszony o wprowadzenie jednorazowego kodu przesłanego SMS-em lub wysłanego na podany adres e-mail.

Standard płatności online Click to Pay jest dostępny poprzez Autopay, PayU, Przelewy24 oraz Tpay, co pozwala klientom na korzystanie z usługi w wielu sklepach internetowych. W zależności od kwoty transakcji, może być wymagana dodatkowa weryfikacja z wykorzystaniem usługi 3D Secure – czytamy w komunikacie.

W grudniu pisaliśmy, że Bank Pocztowy udostępnił nową wersję aplikacji mobilnej Pocztowy oraz bankowości internetowej Pocztowy24. Wśród wdrożonych nowości znalazły się m.in. funkcja zwrotu przelewu do nadawcy, bardziej precyzyjne filtrowanie historii operacji, nowy sposób wysyłania potwierdzeń przelewów czy ostrzeżenie o włączonym przycisku CapsLock podczas logowania.

Dodatkowo Bank Pocztowy wprowadził inne nowe rozwiązanie – właściciele rachunków mogą samodzielnie odzyskać dostęp do swojej bankowości internetowej i ustawić nowe hasło za pomocą formularza online bez konieczności połączenia z infolinią lub wizyty w placówce bankowej.