Bank Pocztowy wprowadził nową funkcjonalność w swojej aplikacji mobilnej, umożliwiającą weryfikację tożsamości pracowników podczas rozmów wychodzących z infolinii. Weryfikacja następuje poprzez powiadomienie push, które na życzenie klienta jest wysyłane do aplikacji mobilnej.
W aplikacji Pocztowego zweryfikujesz czy dzwoni pracownik banku
Po otwarciu powiadomienia na ekranie telefonu pojawia się dedykowana strona z danymi pracownika banku, takimi jak: imię i nazwisko, miejsce pracy, a także data i godzina wysłania powiadomienia. Ostatnio podobne rozwiązanie wdrożył między innymi ING Bank Śląski.
Podszywanie się pod pracownika banku nazywane jest spoofingiem. Kilka miesięcy temu Urząd Komunikacji Elektronicznej podpisał porozumienie z czterema największymi operatorami telekomunikacyjnymi na polskim rynku – Orange, T-Mobile, Play i Plus. Współpraca ma pozwolić na ograniczenie zjawiska podszywania się pod numery telefoniczne.
Oprócz nowej funkcji – weryfikacji tożsamości dzwoniącego pracownika, aplikacja Banku Pocztowego umożliwia m.in. realizację i potwierdzenie płatności BLIK, automatyczne opłacenie przejazdu autostradą oraz lokalizację najbliższego bankomatu. Aplikacja „Pocztowy” została pobrana przez ponad 205 tys. osób.
Kilka miesięcy temu pisaliśmy, że Bank Pocztowy jako pierwszy przenosił bankowość elektroniczną do chmury AWS. Pocztowy miał pracować m.in. nad rozwojem swojego marketu cyfrowego 2.0 już w chmurze AWS. Ma to pozwolić na udostępnienie na tej platformie sprzedaży online w bankowości elektronicznej i mobilnej większej liczby produktów w znacznie krótszym czasie.