Puchalski podkreślił wady parkometrów, wskazując na konieczność ich codziennego serwisowania. Obsługa płatności w parkometrze jest dla ZDM blisko 20 razy droższa niż obsługa płatności mobilnej.

– W 2024 roku kończy się nam 10-letnia umowa na obsługę strefy płatnego parkowania. Chcemy, by jak najwięcej płatności za parkowanie odbywało się przy pomocy płatności mobilnych, gdyż jest to dla nas po prostu tańsze rozwiązanie a przy okazji wygodniejsze dla mieszkańców – powiedział Puchalski.

Obecnie dostępne są 3 aplikacje do parkowania w Warszawie, testowana jest możliwość płatności blikiem, planowane jest także wprowadzenie kodów QR, by jeszcze bardziej przyspieszyć proces płatności.

ZDM jest już po dialogu technicznym z podmiotami i chce promować wszystkie kanały płatności mobilnych, wprowadzając jeszcze więcej firm, które będą miały możliwość prowadzenia aplikacji, wciąż oczywiście będzie też możliwość płatności gotówkowej.