Trzeci kwartał 2021 r. przyniósł BLIKOWI kolejne rekordy. Na początku października odnotowano rekordową liczbę transakcji zrealizowanych w ciągu jednego dnia – blisko 3 mln. Historyczny wynik BLIK osiągnął w badaniu Kantar, w ramach którego dokonywany jest pomiar siły marki. W tym zestawieniu z wynikiem 44 pkt. wyprzedził inne marki płatnicze takie jak Visa (23 pkt.), Mastercard (16 pkt.), G-Pay (7 pkt.), Apple Pay (5 pkt.) oraz Revolut (4 pkt.).
Na siłę marki w kategorii płatności wpływają głównie czynniki związane z wygodą i bezpieczeństwem płatności oraz unikalnością rozwiązania. W pierwszym półroczu 2021 roku z BLIKA aktywnie korzystało ponad 8 mln osób, zrealizowali oni łącznie prawie 330 mln transakcji.
BLIK najbardziej rozpoznawalną marką w kategorii płatności
Żadna inna marka płatnicza na polskim rynku nie może się pochwalić podobną rozpoznawalnością co BLIK. Znajomość spontaniczna marki wśród osób używających aplikacji bankowych to 72 proc. a znajomość wspomagana wynosi aż 95 proc.
Według badania Kantar blisko dwie trzecie użytkowników BLIKA poleciłoby go znajomym, wśród osób młodych wskaźnik ten dochodzi do trzech czwartych.
– Chcemy jako marka stać się synonimem płatności mobilnych w Polsce, a w perspektywie kilku lat także w regionie. Zbudowaliśmy wśród osób używających aplikacji bankowych świadomość tego, do czego można wykorzystać BLIKA. Przykładowo aż 85 proc. z nich wie że może przelewać pieniądze na numer telefonu BLIK, a blisko 60 proc. korzysta w tego rozwiązania regularnie. Co więcej wśród osób najmłodszych odsetek ten wzrasta aż do 70 proc. – mówi Monika Król, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.
Obecnie już większość klientów Banku Millennium, w tym posiadacze smartfonów Huawei, ma możliwość płacenia BLIKIEM zbliżeniowo w terminalach płatniczych. To nowe rozwiązanie zaczął końcem września udostępniać również PKO Bank Polski.