– To kolejny ważny moment w naszym międzynarodowym rozwoju. Jesteśmy przekonani, że ta tendencja się utrzyma, dzięki czemu coraz więcej sklepów internetowych na świecie będzie miało BLIKA w swojej ofercie metod płatności. Kolejnym krokiem we współpracy z Adyen jest integracja techniczna. Będzie ona gotowa już w marcu tego roku. Następnie klienci Adyen będą mogli wdrożyć BLIKA na swoich platformach – mówi Monika Król, Wiceprezes Zarządu Polskiego Standardu Płatności.

Adyen udostępnia BLIKA globalnym platformom e-commerce

Klienci Adyen mogą dodawać płatność BLIKIEM bezpośrednio na swoich stronach, bez przekierowań na strony dostawców płatności. Adyen zapewnia nowoczesną infrastrukturę end-to-end łączącą przedsiębiorstwa bezpośrednio ze wszystkimi głównymi systemami i metodami płatności preferowanymi przez konsumentów na całym świecie.

W 2019 roku użytkownicy BLIKA zrealizowali ponad 217 milionów transakcji. To więcej niż w ciągu pierwszych czterech lat funkcjonowania systemu (135 milionów). Trzy z czterech transakcji BLIKIEM to zakupy online, wzrosty można zobaczyć również w innych kanałach. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90% wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. BLIK ma już 5 lat – a to bez wątpienia dobry moment na wyjście za granicę. Więcej o planach i strategii BLIKA można przeczytać w podlinkowanym tekście.

– Sprzedawcy mogą w pełni kontrolować proces realizacji transakcji BLIKIEM, bez żadnych przekierowań, co wciąż jest unikalnym standardem w branży. Fintech Adyen wspiera metody płatności online w Polsce od 2010 roku i cieszymy się, że nasza duża międzynarodowa baza klientów jest teraz w stanie zaoferować polskim klientom ich preferowaną metodę płatności – mówi Jakub Czerwiński, Wiceprezes Sprzedaży, CEE Adyen.

Już niedługo Adyen jeszcze mocniej podkreśli swoją obecność w Polsce. To holenderski fintech, który działa na rynku od 2006 roku. Spółka jest wyceniana na około 24 mld dolarów, co czyni ją jednym z największych fintechów na świecie. Kilka miesięcy temu Adyen nawiązał współpracę z McDonald’s, na mocy której sieć restauracji wykorzysta platformę płatniczą w Wielkiej Brytanii.