– Zauważyliśmy wzrost wykorzystania płatności BLIKIEM podczas zdalnego zawierania polis, dlatego postanowiliśmy udostępnić taką możliwość naszym agentom. Jest to udogodnienie dla wszystkich: klientów, agentów oraz ubezpieczyciela. BLIK zwiększa wygodę oraz bezpieczeństwo rozliczeń – mówi Tomasz Poradzewski, Dyrektor Sprzedaży Agencyjnej w Generali i Proama.

BLIK dostępny w sieci pośredników Generali

– BLIK coraz częściej jest preferowanym i najchętniej wybieranym przez użytkowników sposobem płatności. Liczba transakcji rośnie bardzo szybko z kwartału na kwartał, nie tylko w internecie, gdzie BLIK zdecydowanie wyprzedza już karty, ale także w tradycyjnych terminalach. Ten ostatni kanał wkrótce przejdzie prawdziwą rewolucję: BLIK będzie zbliżeniowy – mówi Magdalena Kubisa, dyrektor rozwoju biznesu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Tylko w pierwszej połowie roku użytkownicy BLIKA zrealizowali blisko 90 mln transakcji – tyle ile w całym roku 2018. 75 proc. z nich to płatności w internecie, gdzie polski system płatności mobilnych staje się pierwszym wyborem dla kupujących. W ciągu najbliższych miesięcy BLIKIEM można będzie płacić zbliżeniowo smartfonem.

W połowie października BLIK i Mastercard ogłosiły strategiczną współpracę. Płatności zbliżeniowe BLIK możliwe będą dzięki integracji usługi z Mastercard Digital Enablement Service (MDES). Będą inicjowane i uwierzytelniane bezpośrednio w aplikacji mobilnej banku, który oferuje BLIKA. Pierwsze udostępnienie płatności zbliżeniowych z wykorzystaniem BLIKA nastąpi w ciągu najbliższych dwóch kwartałów.

Polski Standard Płatności, operator BLIKA, podpisał także umowę o współpracy z PPRO, globalną platformą oferującą rozwiązania płatnicze. Dzięki temu, agenci rozliczeniowi i partnerzy PPRO, będą udostępniać płatności BLIKIEM sklepom internetowym na całym świecie.