Blue Media spodziewa się, że w tym roku przetworzy płatności o wartości ponad 6 mld EUR. Fintech obsługuje ponad 13 tys. aktywnych sprzedawców w e-commerce i zbliża się do 1 mln użytkowników aplikacji Autopay. Teraz Blue Media wykorzysta kapitał Pollen Street, aby stworzyć międzynarodową firmę zajmującą się płatnościami online – na początek celem jest ekspansja w Europie.
Pollen Street Capital inwestuje w fintech Blue Media
Transakcja powinna zostać sfinalizowana w pierwszej połowie 2022 roku, przy założeniu, że zostaną uzyskane odpowiednie zgody od regulatorów oraz spełnione zostaną warunki stawiane przy tego typu transakcjach.
– Cieszymy się ze współpracy z Pollen Street, który jest wysoko cenionym inwestorem z imponująca historią wspierania swoich spółek portfelowych w osiąganiu szybkiego wzrostu. Dzięki wspólnej bliskiej pracy z zespołem Pollen Street przekonaliśmy się, że mamy wspólną wizję tego, w jaki sposób możemy wykorzystać ogromne możliwości w obszarze płatności online w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i poza nim. Mamy nadzieję wspólnie zrealizować nasze ambitne plany – mówią Andrzej Anton i Konrad Kucharski, założyciele Blue Media.
Obecnie jednym z głównych projektów rozwijanych przez polski fintech jest aplikacja Autopay – pozwala ona m.in. na automatyczne opłacanie przejazdów wybranymi odcinkami autostrad. Za jej pomocą można także płacić za parkowanie, czy korzystanie z myjni. Od 1 grudnia bieżącego roku użytkownicy Autopay mogą mogą automatycznie opłacać przejazdy płatnymi odcinkami autostrad A2 i A4, dzięki czemu aplikacja ma być alternatywą dla systemu e-Toll.