Nowa strategia otrzymała nazwę „GObeyond”. Opiera się ona na czterech filarach: up, positive, stronger i together. Bank BNP Paribas podkreśla, że każdy filar to idea, w ramach której realizowane będą konkretne działania z precyzyjnie określonymi celami.
– Chcemy być liderem w obszarze zrównoważonego rozwoju, bankiem dynamicznie się rozwijającym i efektywnym, z zaangażowanymi pracownikami i zadowolonymi klientami, dla których jesteśmy zaufanym partnerem w codziennym życiu. To podejście, które jest spójne ze strategią Grupy BNP Paribas oraz odzwierciedla nasze wartości i ambicje – mówi Przemek Gdański, prezes zarządu BNP Paribas.
Zmiany technologiczne podstawą nowej strategii banku
BNP Paribas poinformował o przygotowaniach do transformacji systemu głównego, co ma ułatwić wykorzystanie chmury i zapewnić większą skalowalność. W usprawnienia technologiczne bank planuje zainwestować łącznie ok. 1,5 mld złotych.
W komunikacie czytamy, że bank chce osiągnąć 7% udziału w rynku nowej sprzedaży kont, kredytów gotówkowych oraz kredytów hipotecznych. W realizacji tego celu pomóc mają spersonalizowane produkty i usługi oferowane w modelu omnikanałowym. Ponad 90% kluczowych procesów dla klientów indywidualnych ma być dostępnych w kanałach zdalnych, a sprzedaż przez kanały cyfrowe ma przekroczyć 50%.
BNP Paribas podkreśla, że w pełni personalizowane oferty będą dostępne dzięki wykorzystywaniu analizy danych z użyciem sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Bank zaoferuje klientom m.in. finansowanie w e-commerce i marketplace’ach. Tworzenie i oferowanie innowacyjnych produktów i usług pozabankowych ma umożliwić platforma API Marketplace.
Platforma dla mikrofirm i centrum kompetencyjne od BNP Paribas
Bank zaoferuje mikrofirmom sprofilowaną platformę z usługami bankowymi, w tym z elastycznymi opcjami walutowymi, usługami dla e-commerce, terminalami POS i pozabankowymi usługami dodanymi. Co więcej, mikroprzedsiębiorcy otrzymają także modele subskrypcji bankowości transakcyjnej.
Serwis GOonline Biznes ma stać się centrum rozwiązań cyfrowych oferowanych nie tylko przez bank, ale też jego spółki zależne i partnerów biznesowych. W obszarze obsługi klientów z segmentu polskich korporacji i MŚP bank skupi się na wykorzystanie automatycznych, zdalnych i cyfrowych narzędzi.
BNP Paribas zamierza również stworzyć centrum kompetencyjne dla klientów korporacyjnych. Jego zadaniem będzie aktywne wspieranie firm w zrównoważonej transformacji. Bank podkreśla, że pragnie pozostać liderem finansowania i doradztwa w obszarze zrównoważonego rozwoju. W związku z tym skoncentruje się na rozwijaniu oferty produktów połączonych z oceną i wynikami w zakresie ESG.