Aby potwierdzić wpłatę albo wypłatę gotówki, wystarczy odebrać na swoim smartfonie wiadomość SMS z linkiem do strony, na której jednym kliknięciem zatwierdza się transakcję. Kopia potwierdzenia jest przesyłana na adres e-mail, aby klient w razie potrzeby miał do niego wgląd.

Bank BNP Paribas stawia na e-podpisy Autenti

– Równolegle skupiamy się na optymalizacji procesów w kanałach cyfrowych GOonline i GOmobile oraz w naszych placówkach, gdzie wciąż odbywa się duża część interakcji z Klientami. E-podpis w oddziale jest rozwiązaniem nie tylko bezpiecznym, ale i bardzo wygodnym. Pozwala też doradcom poświęcić więcej czasu klientowi – mówi Tomasz Dymowski, Dyrektor Zarządzający Pionu Produktów Detalicznych i Biznesowych w banku BNP Paribas.

– Warto przy tym podkreślić, że pierwsze dwa procesy, w których wprowadzamy opcję podpisu elektronicznego, to w skali roku miliony stron dokumentów, których nie trzeba drukować, przechowywać, przewozić do archiwum, ani składować przez wymagany czas. To ogromne oszczędności czasu, kosztów, ale także pozytywny wpływ na nasze środowisko. Pierwsze tygodnie pokazują, że klienci chętnie korzystają z tego udogodnienia, doceniając również jego aspekt ekologiczny – dodaje Tomasz Dymowski.

Otwórz konto w oddziale bez zbędnych dokumentów

Równie proste jest zawarcie przez nowych klientów umowy z bankiem w placówce. Na własnym smartfonie klient instaluje aplikację GOmobile, następnie za jej pomocą robi zdjęcie swojego dokumentu tożsamości, które trafia do systemów bankowych. Wszystkie dane osobowe z dokumentu są sczytywane automatycznie. W dalszej kolejności, za pośrednictwem GOmobile, klient w asyście doradcy wybiera konto, które chciałby otworzyć oraz kartę debetową.

Umowę rachunku podpisuje w formie elektronicznej za pomocą jednorazowego kodu SMS, który otrzymuje na wskazany przez siebie numer telefonu. Wszystkie dokumenty związane z zawarciem umowy zostają przesłane klientowi w formie elektronicznej na podany przez niego adres e-mail.

– W najbliższym czasie digitalizacji ulegną kolejne procesy oddziałowe. Naszym celem jest stworzenie całkowicie nowego doświadczenia klienta w placówkach bankowych i pełna integracja procesów oddziałowych z procesami zdalnymi, dostępnymi w bankowości internetowej GOonline czy mobilnej GOmobile – podkreśla Tomasz Dymowski.