Wystarczy, że klient zbliży kartę płatniczą lub telefon do smartfona usługodawcy – płatność jest realizowana w ułamkach sekundy. Rozwiązanie daje łatwy dostęp do nowoczesnych form rozliczeń dla mikro i małych przedsiębiorców – również poza salonem czy gabinetem, świadczących usługi z dojazdem do klienta – czytamy w komunikacie.

Tap to Pay – nowa metoda płatności od Booksy

Booksy ma być pierwszą firmą w sektorze beauty & wellness i jedną z pierwszych na polskim rynku, które udostępniły Tap to Pay swoim klientom – zapewnia spółka w informacji prasowej. W tym samym czasie Booksy zaoferowało Tap to Pay we Francji i Wielkiej Brytanii, a wkrótce udostępni metodę płatności także w Hiszpanii i Irlandii. Tap to Pay jest już natomiast popularne w Stanach Zjednoczonych, gdzie Booksy oferuje je od ponad roku.

– Mamy doskonałe doświadczenia z tym produktem ze Stanów, gdzie korzysta z niego ponad 20% biznesów subskrybujących Booksy oraz setki tysięcy klientów. Teraz chcemy to powtórzyć w Europie – komentuje Piotr Posadzy, Head of Product (Financial Services) w Booksy.

Dzięki Tap to Pay każdy usługodawca, który ma smartfon, może przyjmować płatności zbliżeniowe. Dane kart nie są przechowywane na urządzeniu. Tap to Pay korzysta z technologii NFC, wbudowanej w większości smartfonów. Z punktu widzenia właścicieli biznesu eliminuje koszty związane z zakupem dodatkowego sprzętu i przyspiesza proces przyjmowania płatności, co jest szczególnie korzystne dla mobilnych usługodawców, takich jak fryzjerzy, kosmetyczki czy masażyści.

Branża beauty zostaje w tyle jeśli chodzi o płatności?

Badania przeprowadzone przez Booksy pokazują, że Polacy oczekują od branży beauty & wellness większej dostępności nowoczesnych metod płatności. Aż 77% osób korzystających z usług w tym sektorze deklaruje, że najchętniej płaci bezgotówkowo, a tylko 18% najczęściej wybiera gotówkę jako preferowaną metodę rozliczenia. Płatności zbliżeniowe (kartą lub za pomocą telefonu) są najczęściej wybieranymi formami płacenia, cenionymi za szybkość (60%), bezpieczeństwo (57%) i łatwość obsługi (55%). 43% respondentów uważa, że branża beauty & wellness pozostaje w tyle za innymi sektorami pod względem nowoczesności rozwiązań płatniczych, a to odczucie szczególnie wyraźne jest wśród młodszych klientów.

W październiku pisaliśmy, że Booksy umożliwiło klientom rozliczenia BLIKIEM. Aby móc zaoferować klientom płatności BLIKIEM w aplikacji Booksy, biznes musi przejść krótki, jednorazowy proces weryfikacji KYC (Know Your Customer). Nie wiąże się to z żadnym dodatkowym kosztem – podawała firma w informacji prasowej.