W samym 2025 roku (do lipca) aplikacja wygenerowała 1,35 miliarda dolarów przychodu, co oznacza wzrost o 673% rok do roku. Średnio miesięczne przychody sięgają obecnie 193 milionów dolarów, wobec 25 milionów w analogicznym okresie 2024 roku. Dla porównania, najbliższy rywal – chatbot Grok należący do firmy xAI Elona Muska – osiągnął w tym roku przychody na poziomie około 25,6 miliona dolarów, czyli ponad pięćdziesiąt razy mniej.

Rekordowe wskaźniki monetyzacji ChatGPT

Według Appfigures średnie wydatki użytkowników ChatGPT na jedno pobranie wynoszą 2,91 dolara globalnie, a w Stanach Zjednoczonych aż 10 dolarów. USA odpowiadają za 38% całkowitych przychodów aplikacji, a na drugim miejscu znajdują się Niemcy (5,3%).

Pod względem liczby instalacji ChatGPT również dominuje. Do tej pory aplikację pobrano 690 milionów razy na całym świecie. Dla porównania Grok ma jedynie 39,5 mln instalacji. Największym rynkiem pod względem pobrań są Indie (13,7%), podczas gdy USA zajmują drugie miejsce z udziałem 10,3%.

Choć liczby nie pokazują pełnego obrazu – ponieważ firmy zarabiają także na subskrypcjach webowych czy API – dane dotyczące aplikacji mobilnych wskazują, że ChatGPT nie tylko zdobył pozycję lidera, ale także skutecznie ją umacnia.

Średnia liczba miesięcznych pobrań ChatGPT w 2025 roku wynosi obecnie 45 milionów, co oznacza wzrost o 180% w porównaniu z początkiem 2024 roku. Przewaga ta jest szczególnie widoczna na tle Groka, który dopiero w styczniu 2025 roku zadebiutował z własną aplikacją iOS, a od marca jest dostępny w Google Play.

Ostatnio podawaliśmy, że OpenAI wprowadziło na rynek GPT-5 – swój nowy flagowy model sztucznej inteligencji, który od minionego czwartku napędza najnowszą wersję ChatGPT. Ma to być pierwszy „zunifikowany” model firmy, łączący zdolności rozumowania z szybkością odpowiedzi charakterystyczną dla dotychczasowych modeli GPT. Nowa generacja ma zbliżyć ChatGPT do roli inteligentnego agenta, który nie tylko odpowiada na pytania, lecz także samodzielnie wykonuje różnorodne zadania na rzecz użytkownika.

Z kolei w kontekście wspomnianego Groka warto przypomnieć, że X planuje wprowadzić reklamy do odpowiedzi swojego chatbota. Według Elona Muska, firmy będą mogły płacić za pojawienie się ich rozwiązania w sugestiach udzielanych przez Groka. Na razie nie wiadomo, w jaki sposób reklamy będą prezentowane ani czy będą jednoznacznie oznaczone jako sponsorowane.