Fundacja Polska Bezgotówkowa ogłosiła zakończenie pierwszego etapu prac nad wdrożeniem Click to Pay w Polsce. Zakończone zostały prace nad UX usługi. We współpracy z Mastercard i Visa opracowany został model płatności kartą w internecie, który będzie wdrażany w Polsce. Uwzględnia on specyfikę polskiego e-commerce oraz profil coraz bardziej wymagającego konsumenta.
Projekt wkracza w kolejną fazę zarówno po stronie wydawców kart płatniczych, agentów rozliczeniowych jak i operatorów płatności online. Wdrożenie usługi po stronie akceptacyjnej zadeklarowali Autopay, eService, Fiserv Polska SA działający pod marką PolCard from Fiserv, Paynow, PayU S.A., Przelewy24, Tpay, Worldline Financial Services (Europe) S.A oraz ZEN.com.
Click to Pay wkracza w kolejną fazę wdrożeniową
Click to Pay to system płatność w internecie, który umożliwia konsumentom zakupy jednym kliknięciem na wszystkich urządzeniach z dostępem do internetu. Dane karty są zapisane i przechowywane w bezpiecznych centrach danych, dzięki czemu użytkownik karty nie musi każdorazowo wprowadzać ich przy dokonywaniu zakupów.
– Polska może pochwalić się pozycją lidera płatności elektronicznych w Europie. Tym mocniej cieszy fakt, że prace nad popularyzacją globalnego standardu płatności – Click to Pay – idą zgodnie z planem. Z powodzeniem zakończyliśmy etap związany z projektowaniem i badaniem doświadczenia użytkownika z usługą. Przed nami wdrożenie nowej metody przez wybrane marki zakupowe. Testujemy i sprawdzamy – wszystko po to, by usprawnić proces, zwiększyć bezpieczeństwo i satysfakcję konsumenta podczas zakupów online – mówi Joanna Erdman, prezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Trwają prace nad wdrożeniem Click to Pay – po stronie akceptantów i wydawców kart. Zarówno Mastercard, jak i Visa koncentrują swoje wysiłki na wypracowaniu rozwiązań, które pozwolą na popularyzację narzędzia, wśród jak największej liczby klientów, w możliwie najkrótszym czasie. Badanie Mastercard New Payment Index 2022 pokazuje, że 96% Polaków potwierdza, że w najbliższej przyszłości rozważy korzystanie z innowacyjnych metod płatności, takich jak płatności cyfrowe czy mobilne.
– Dzisiejsi kupujący online to bardzo wymagający konsumenci, a to na czym im najbardziej zależy podczas zakupów to wygoda i bezpieczeństwo. Nasze badania wskazują, że ponad połowa z nich (52%), wybierając metodę płatności na pierwszym miejscu stawia bezpieczeństwo transakcji. Drugim w kolejności czynnikiem jest łatwość obsługi – wskazuje ją 41% ankietowanych. Dlatego rozwiązania, nad którymi pracujemy powinny przede wszystkim odpowiadać na potrzeby i oczekiwania konsumentów w zakresie bezpieczeństwa, szybkości i komfortu realizowania płatności. Odpowiedzią na te rosnące wymagania klientów jest właśnie usługa Click to Pay – dodaje Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.
Równocześnie z wprowadzaniem narzędzia na rynek, realizowane będą działania edukacyjne skierowane do właścicieli sklepów i klientów końcowych. Ich celem będzie wyjaśnienie działania oraz zalet korzystania z Click to Pay i bezpieczeństwa płatności w internecie. Zachętą może być to, że 47% respondentów za kluczowe elementy dobrego doświadczenia zakupowego uważa dostępność preferowanej przez nich metody płatności – pokazuje badanie e-Commerce Payment Experience Study zrealizowane przez Visa.
– Rozwiązanie Click to Pay umożliwia szybkie i intuicyjne płacenie kartami w internecie, także z myślą o konsumentach zza granicy. Wykorzystuje ono technologię tokenizacji. Dzięki niej możliwe jest tworzenie prostych i bezpiecznych rozwiązań płatniczych, do których kupujący chcą wracać. Token w płatnościach zastępuje dane karty, zamieniając je w skomplikowany szyfr. Każdy token jest unikatowy – niemożliwy do odczytania i wykorzystania przez oszustów. Zastosowanie tokenów doprowadziło do 3% wzrostu liczby zatwierdzonych transakcji i 30% spadku liczby oszustw w pierwszym kwartale 2023 roku, w przypadku płatności w internecie. Visa chce, by handel był nie tylko prostszy, ale również odpowiednio zabezpieczony i bardziej efektywny, z korzyścią dla wszystkich – podsumowuje Adrian Kurowski, dyrektor generalny Visa w Polsce.