W placówkach bez gotówki doradcy bankowi nie przyjmują wpłat i nie robią wypłat gotówkowych, dzięki czemu mają więcej czasu na rozmowę i dokładne badanie potrzeb klientów. Zyskują czas na załatwianie bardziej skomplikowanych spraw, a także na wyjaśnianie klientom, jak bezpiecznie korzystać z narzędzi bankowości elektronicznej i mobilnej.
Nowe placówki bezgotówkowe banku Credit Agricole pojawiły się m.in. w Gdańsku, Kielcach, Łodzi, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu. Zostały wyposażone w bankomaty i wpłatomaty.
Credit Agricole uruchamia kolejne placówki bezgotówkowe
W komunikacie banku czytamy, że placówki bezgotówkowe zaaranżowano według nowego wystroju, opracowanego na podstawie opinii klientów i pracowników. Przy stanowiskach obsługi ustawiono kanapy z wysokim oparciem tłumiącym rozmowy klientów. Zapewniono także zamykane, szklane boksy do dłuższych rozmów.
Transformacja cyfrowa sprawiła, że klienci chętnie sięgają po rozwiązania bankowości internetowej i mobilnej. Taki sposób korzystania z finansów dodatkowo wzmocniła pandemia. Trend ten według niektórych ekspertów może doprowadzić nawet do całkowitego zniknięcia placówek bankowych. Według danych KNF w samym sierpniu 2021 r. liczba oddziałów bankowych zmniejszyła się o 11, ubyło także 647 pracowników bankowości.
Niektórzy klienci banków nadal jednak oczekują rozmowy z konsultantem, który rozpozna ich potrzeby i dobierze ofertę indywidualnie. Odpowiadać na to zjawisko mają placówki bezgotówkowe z bardziej dostępną obsługą. Z kolei mBank proponuje swoim klientom alternatywę w postaci rozmowy wideo z doradcą.