Bot nazywa się FinTechASystent. Wykorzystuje on silnik przetwarzania języka naturalnego oraz sztuczną inteligencję. Dzięki zastosowaniu tych technologii, odpowiedzi na zadawane pytania mają być szybkie, a konwersacja z chatbotem ma przypominać rozmowę z człowiekiem.

KNF udostępnia chatbota do spraw FinTech

Bota można znaleźć na stronie fintech.gov.pl – jest on dostępny w formie widgetu po prawej stronie ekranu. Do wyboru są określone zagadnienia, ale można także wpisać własne pytanie.

– Chatbot jest w początkowej fazie rozwoju, dlatego zachęcamy do jego testowania i do pomocy w jego udoskonalaniu poprzez prowadzenie z nim rozmów i zadawanie pytań. Każda interakcja pozwoli na dopracowanie odpowiedzi, a także na rozszerzenie katalogu tematów budzących szczególnie duże zainteresowanie – czytamy na stronie KNF.

KNF uruchomił stronę fintech.gov.pl w listopadzie zeszłego roku. Ma ona służyć do komunikacji z sektorem FinTech. W serwisie znajdują się informacje m.in. o aktualnościach i trendach w rozwoju branży oraz stanowiskach i komunikatach Urzędu. Wcześniej pod tym adresem działała strona Fintech Hub, która jednak nie była dalej rozwijana.