Smartfon to centrum zarządzania życiem – tak wynika z badania SW Research wykonanego na zlecenie firmy tedee. Już 7 na 10 Polaków używa smartfonów jako narzędzia bankowości. Blisko połowa, bo aż 45% wykorzystuje je jako narzędzie pokładowe na lotnisku. Ponadto 20% polskich użytkowników smartfonów podpięło do nich karty płatnicze i płaci nimi w sklepach.

Smartfon kluczem do domu

Ale to nie koniec możliwości jakie daje nam dzisiaj smartfon. To centrum zarządzania życiem, które może być też wykorzystywane do sterowania urządzeniami typu IoT. Smartfonem można otwierać drzwi, sterować roletami, pralką lub lodówką. Raport SW Research zwraca uwagę na trend związany z wykorzystaniem smartfonów jako kluczy do tzw. inteligentnych zamków, którymi można otwierać drzwi od domu.

Skoro już powoli pozbywamy się portfela, to niewykluczone, że kolejnym krokiem będzie odstawienie zwykłych kluczy, czyli kawałków metalu wykorzystywanych od setek lat do otwierania zamków, a które dzisiaj irytują, bo wypychają kieszenie. Światowy sektor inteligentnych zamków do 2023 roku ma osiągnąć wartość ok. 2 mld USD. Na razie jest to jeszcze niszowy produkt. Respondenci wciąż obawiają się, że gdy np. zgubią telefon lub gdy się on rozładuje, to nie uda im się wejść do własnego domu. Jak jednak wynika z badania – częściej gubimy zwykłe klucze niż… smartfony.

/materiał prasowy/Fintek