Dlaczego nie ma żadnej kobiety na polskim banknocie?

Piotr Koperski
Piotr Koperski
Opublikowano: 24 września 2018 Aktualizacja: 26 września 2018

Bank BGŻ BNP Paribas z okazji stulecia niepodległości zorganizował akcję, która ma podkreślić rolę kobiet w społeczeństwie. Dlaczego na polskich banknotach nie ma żadnej przedstawicielki płci pięknej?

Wystartowała nowa kampania społeczna Banku BGŻ BNP Paribas pod hasłem „Nic się nie dzieje bez kobiet… i bez pieniędzy”. Przedstawiciele banku zauważyli, że chociaż Polki są znane i docenione na świecie (np. Maria Skłodowska-Curie czy Helena Modrzejewska), to na żadnym banknocie obecnym w obiegu nie ma ich podobizny. Warto podkreślić, że w innych krajach są banknoty z wizerunkami kobiet. Ostatni banknot kolekcjonerski z podobizną kobiety w Polsce ukazał się w 2011 roku z okazji stulecia zdobycia nagrody Nobla przez polską uczoną.

Hołd dla Polek w ramach różnych akcji BGŻ BNP Paribas

Bank planuje w ramach społecznej odpowiedzialności biznesowej wydać specjalną serię kart płatniczych, na których pojawią się wizerunki wpływowych kobiet lub element symbolizujący ich rolę, jaką pełnią w społeczeństwie. Wizerunki kobiet zostaną także wykorzystane przy promocji nowych kredytów.

Bank promuje przedsiębiorczość i edukację finansową kobiet.Z tej okazji przygotowuje różne warsztaty, na których swoimi doświadczeniami w biznesie dzielą się ambasadorki akcji Olga Kozierowska (Sukces Pisany Szminką) czy Dominika Nawrocka (ekspertka w dziedzinie edukacji finansowej). Bank BGŻ BNP Paribas jest również partnerem strategicznym plebiscytu „Wysokich Obcasów” na Polkę Stulecia.

Społeczny wizerunek Banku

Bank BGŻ BNP Paribas prowadzi wiele działań mających nie tylko wspierać płeć piękną, ale również środowiska startupowe. Więcej przeczytasz w artykule tutaj. Obecna kampania reklamowa Banku BGŻ BNP Paribas potrwa do końca listopada br. i obejmie telewizję, outdoor, kina, social media i inne działania digitalowe oraz materiały POS i BTL.

Kreację kampanii przygotowała agencja reklamowa Publicis, natomiast za planowanie i zakup mediów odpowiedzialny był dom mediowy Havas Media. Za działania w social mediach odpowiada Green Parrot, a za planowanie i zakup mediów internetowych Sales&More.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

dlaczego-nie-ma-zadnej-kobiety-na-polskim-banknocie