Sieć DPD Pickup rozwija się w tempie ok. 3 tys. automatów rocznie. Towarzyszy jej rozwój aplikacji DPD Mobile, która ma ułatwia zarządzanie przesyłkami oraz pozwala na dostęp do sieci DPD Pickup oraz ofert nadań krajowych i międzynarodowych do 20 krajów europejskich.

Ponad 10 tys. automatów paczkowych postawionych przez DPD Polska

– Jako pierwsi na rynku zdecydowaliśmy się na automaty paczkowe nie potrzebujące zewnętrznego źródła zasilania, co na początku budziło zaskoczenie. Jednak ostatnie problemy z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii pokazują, że od samego początku wybraliśmy słuszną strategię, stawiając na maszyny autonomiczne, niezależne od zasilania z zewnątrz – mówi Łukasz Zembowicz, dyrektor sprzedaży i marketingu, członek zarządu DPD Polska.

Automaty DPD Pickup można otwierać zarówno za pomocą aplikacji, jak i z poziomu pin padu za pomocą kodu, czyli podobnie jak w przypadku konkurencji. Najwięcej automatów paczkowych DPD znajduje się w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu i Poznaniu. Do końca 2025 roku sieć DPD Pickup ma liczyć ok. 35 tys. punktów i automatów paczkowych – w tym, 12 tys. mają stanowić automaty paczkowe.

Ostatnio pisaliśmy, że w aplikacji DPD Mobile dostępna jest nowa funkcjonalność – możliwość realizowania płatności poprzez Google Pay oraz Apple Pay. Dzięki temu użytkownicy mogą wykonywać transakcje bez konieczności ręcznego wpisywania danych karty.

Dodatkowo Planet Pay rozszerzył współpracę z DPD Polska, wdrażając aplikację płatniczą POSapp na urządzeniach kurierskich Zebra. Już od sierpnia 2024 roku kurierzy DPD testowali nowe rozwiązanie, które obecnie działa na 11 tys. urządzeń, co ma czynić je jednym z największych projektów typu softpos w Europie. Aplikacja Planet Pay POSapp została zintegrowana z aplikacją kurierską DPD, co miało ułatwić proces płatności – kwota transakcji automatycznie trafia do aplikacji, eliminując potrzebę manualnego wprowadzania danych.