Aplikacja Planet Pay POSapp została zintegrowana z aplikacją kurierską DPD, co miało ułatwić proces płatności – kwota transakcji automatycznie trafia do aplikacji, eliminując potrzebę manualnego wprowadzania danych.

Softpos od Planet Pay dostępny dla kurierów DPD

Od tej pory kurierzy DPD cały proces realizują wyłącznie na dedykowanym urządzeniu kurierskim, bez potrzeby posiadania osobnego terminala płatniczego. To już trzeci wspólny projekt Planet Pay i DPD, po wcześniejszych wdrożeniach tradycyjnych terminali POS i mPOS.

Rynek softposów, czyli terminali w aplikacji, rozwija się w Polsce dość dynamicznie. Tego typu rozwiązania oferuje sporo dostawców – między innymi eService, PolCard, Polskie ePłatności, Worldline, Wirtualne Kasy Fiskalne, PayTel, czy niektóre banki – na przykład ING.

Z kolei w kontekście DPD ostatnio pisaliśmy, że w aplikacji DPD Mobile dostępna jest nowa funkcjonalność – możliwość realizowania płatności poprzez Google Pay oraz Apple Pay. Dzięki temu użytkownicy mogą wykonywać transakcje bez konieczności ręcznego wpisywania danych karty.

W październiku zeszłego roku DPD podawało, że ich aplikacja mobilna ma już ponad 5 mln pobrań. Dodatkowo została wzbogacona o nową funkcjonalność – możliwość przekazania zarządzania paczką innemu użytkownikowi systemu (np. w celu jej odbioru). Jednym z kluczowych elementów aplikacji ma być możliwość uzyskania telefonu aby nawiązać bezpośredni kontakt z kurierem obsługującym naszą paczkę.