Bank poinformował o usunięciu awarii

„Informujemy, że dostęp do bankowości internetowej oraz mobilnej został przywrócony. System został uruchomiony ok. godziny 12:20 i obecnie trwają prace mające na celu wyeliminowanie pojedynczych błędów, nie mają jednak wpływu na możliwość realizacji transakcji” – wyjaśnia bank w komunikacie.

„Przewidujemy dodatkowe prace naprawcze do przeprowadzenia w nocy z 8 na 9 lipca, związane z poprawą widoczności informacji dotyczących produktów bankowych. Raz jeszcze dziękujemy za wyrozumiałość i przepraszamy naszych Klientów za wszystkie niedogodności” – dodaje Idea Bank.

Poważna awaria w Idea Banku

Pierwsze informacje o awarii zaczęły pojawiać się we wtorek w godzinach popołudniowych. Początkowo wydawało się, że usterkę uda się usunąć do końca dnia, ale kilka godzin później Idea Bank poinformował o przedłużeniu przerwy w dostępie do e-bankowości.

– Informujemy, że przerwa techniczna zostaje przedłużona do godzin porannych, nie ma dostępu do bankowości mobilnej oraz internetowej. Przepraszamy za wszelkie niedogodności. O ponownym udostępnieniu usług poinformujemy kolejnym komunikatem – napisał bank na Facebooku.

Wygląda na to, że klienci Idea Banku nie mieli dostępu do bankowości elektronicznej przez prawie 24 godziny. Problem był poważny. Jeszcze wczoraj Idea Bank informował, że przyczyna awarii jest już znana i ma zostać usunięta do późniejszych godzin wieczornych. Ostatecznie nie udało się tego zrobić w terminie.

W całym 2019 roku w Polsce doszło do około 40 istotnych awarii bankowych. ięcej informacji na ten temat możecie znaleźć w naszym obszernym materiale na temat awarii bankowych. Z kolei o pojawiających się problemach z dostępem do bankowości elektronicznej przeczytacie w naszej zakładce awarie bankowe.