Przygotowując się do szeroko oczekiwanego IPO o wartości 20 mld dolarów, Klarna odnotowała w pierwszej połowie skorygowane zyski w wysokości 66 milionów dolarów, w porównaniu do skorygowanej straty w wysokości 45 milionów dolarów w tym samym okresie w 2023 roku.

Klarna wykorzysta sztuczną inteligencję do zmniejszenia zatrudnienia o połowę

W swoim liście do akcjonariuszy Siemiątkowski pochwalił wpływ sztucznej inteligencji, ujawniając: „Nasz asystent AI wykonuje teraz pracę 700 pracowników, skracając średni czas rozwiązywania problemów z 11 minut do zaledwie 2, przy jednoczesnym utrzymaniu takich samych wyników zadowolenia klientów, jak w przypadku ludzkiej obsługi”.

W ciągu ostatniego roku firma zredukowała liczbę pracowników z 5000 do 3800, a Siemiątkowski spodziewa się dalszych drastycznych redukcji. W wywiadzie dla Financial Times mówi: „Nie tylko możemy zrobić więcej za mniej, ale możemy zrobić znacznie więcej za mniej. Wewnętrznie mówimy o 2000 pracowników. Nie chcemy wyznaczać konkretnego terminu”.

Aby to osiągnąć, firma rozpoczęła zamrożenie zatrudnienia poza inżynierami, wykorzystując naturalne odejścia zamiast zwolnień. Klarna czerpie również korzyści z wejścia na rynek amerykański, gdzie współpracuje obecnie z jedną czwartą ze 100 największych sprzedawców, co spowodowało wzrost zysku brutto w tym kraju o 93% rok do roku.

Ostatnio Klarna wprowadziła nowe konto, na którym klienci mogą przechowywać pieniądze i nagrody cashback. Na początek Klarna Balance wystartuje w 12 krajach w Europie i Stanach Zjednoczonych.